BEDRIJVEN - Em. de Jong uit Baarle-Nassau heeft per oktober 100% van de aandelen in de Veghelse drukkerij Bek 1 op 1 publiceren overgenomen. Niels Bek, voormalig eigenaar van het bedrijf, zegt dat beide bedrijven complementair aan elkaar zijn en de gezamenlijke klanten in de toekomst nog beter van dienst kunnen zijn.
• Leestijd ca. 2 minuten
Niels Bek zegt dat de huidige tijdgeest en markt steeds vaker vragen om synergie. Dat is volgens beide bedrijven ook zeker het geval in het brede retail segment, waar beiden actief in zijn. De naam Bek blijft gewoon in de markt bestaan, ook blijft het bedrijf gevestigd in Veghel en alle medewerkers behouden bij de overname hun baan.
Bek 1 op 1 publiceren
Het bedrijf in Veghel is 'totaalontzorger' in retail en andere fast-moving consumer goods (FMGC) segmenten. Het bedrijf bedient naar eigen zeggen een flink aantal grote klanten, waarvoor handling & fulfilment van POS- pakketten en e-fulfilment worden gerealiseerd. Daarnaast biedt het bedrijf promotiedisplay-concepten aan. voor meer efficiency in winkelomgevingen.
Bek heeft 150 medewerkers in dienst, produceert 1000 specifieke 'portalpakketten' per maand, 15000 point-of-sale pakketten per maand, en verzorgt maar liefst 70 miljoen drukvellen per jaar.
Em. de Jong
Koninklijke Drukkerij Em. De Jong, letterlijk gevestigd op de grens van Nederland en België, is een familiebedrijf opgericht in 1906 en behoort met een flinke reeks zusterbedrijven tot één van de belangrijkste spelers op de Europese markt van huis-aan-huis reclamefolders. Volgens de centrale bedrijfswebsite zijn er zo'n 1350 werknemers in dienst, die samen in 7 productielanden zo'n 40 miljoen folders per week produceren, verdeeld over 60.000 orders. Daarmee is Koninklijke Drukkerij Em. de Jong met een omzet van € 400 miljoen een grote speler, dus niet alleen in Nederland, maar in geheel Europa.
In het persbericht gaf directeur Stijn de Jong zelf geen toelichting op de overname.
Ook heeft het bedrijf belangrijke deelnemingen in de online bedrijven Print.com uit Deventer, Sparkles uit Zeist en Next Marketing Solutions uit Den Bosch, dat o.a. innovatieve online portals voor retailers ontwikkelt, met een focus op POS-materiaal. De drukkerijgroep richt zich met name op integrale oplossingen voor retailers; huis-aan-huisfolders, POS- en marketingmaterialen, lokale marketingtools en Web-2-print oplossingen. Het afgelopen jaar is fors geïnvesteerd in nieuwe productiemiddelen met de aanschaf van drie Heidelberg Speedmasters offsetpersen en één van de eerste Landa Nanotechnologie drukpersen van Europa.
Bron (bewerkt): Persbericht Em. de Jong.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.