PARTNERBIJDRAGE - Print.com maakte deze week de overname bekend van Converdy: een omgeving voor het maken en publiceren van landingspagina’s. De overname van Converdy is een nieuwe mijlpaal in het realiseren van de missie van Print.com: het end-to-end, crossmediaal faciliteren van grafisch professionals, van creatie tot sales tot distributie. De achtergronden.
• Leestijd ca. 2 minuten
Lucas Baarspul, mede oprichter en verantwoordelijk voor strategie bij Print.com. Baarspul licht de overname toe: "We zien dat opdrachtgevers van Print.com, Frequent Flyers, hun sales en marketing zowel online als in print vorm willen geven. We zagen in het online gebruiksgemak van Converdy de perfecte fit voor de markt die wij bedienen. Het team van Converdy heeft de tool aanvankelijk puur ontwikkeld voor online landingspagina’s (‘funnel marketing’). Tijdens het overnameproces ontwikkelden de specialisten van Print.com samen met Converdy de functionaliteit om ook printgerelateerde campagnes online uit te rollen. Naast generieke templates voor landingspagina’s kunnen gebruikers productinformatie en fotografie van Print.com gebruiken om klanten online te inspireren en activeren. Als online salestool heeft Converdy alle online gemakken onder één dak: SEO, A/B testing, formulieren, eventuele pop-ups en natuurlijk een enorm hoge snelheid."
Met de overname van Converdy lanceert Print.com een salestool voor grafisch professionals
Verder onder het dak van print.com
Converdy gaat als een autonoom onderdeel binnen Print.com opereren en blijft onder deze merknaam actief. Baarspul: "Hiermee bieden we binnen ons platfom een duidelijke stap richting een crossmediale ontsluiting van campagnes: zowel online als offline. Onze klanten vragen vooral om een 'crossmediale campagnetool', waarmee ze hun sales zowel online als in print kunnen ondersteunen. Of het nu gaat om een campagne voor de eindklant of eigen campagne van de grafisch professional om zijn of haar klanten te inspireren met bijvoorbeeld promotieartikelen of POS-materialen. Beide zijn nu makkelijk uit te voeren"
Baarspul: "De implementatie binnen het platform van Print.com voegt waarde toe voor resellers. Daarnaast blijft Converdy als landing page builder ook voor zijn huidige klanten bestaan."
Klanten van Print.com die zich aanmelden bij Converdy kunnen binnen de tool ook gebruik maken van de beeldenbank en alle productfotografie van Print.com. Ook kunnen zij Converdy tijdelijk zes weken gratis uitproberen.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.