PERSBERICHT - De bekende naam Sign & Print Expo gaat verdwijnen. Beursorganisator Easyfairs heeft na lang overwegen gekozen voor Visualize Expo. Met deze naam lijkt de formule van het evenement breder te worden.
• Leestijd ca. 2 minuten
Om niet meteen afscheid te nemen van de 'triggerwoorden' sign en print is de volgende slogan toegevoegd aan de titel: 'all about printing technologies, (digital) signing and promotional solutions‘.
Easyfairs zegt dat 'Sign & Print Expo' als beurstitel geen voldoende uitstraling meer had binnen de verschuiving van de beursdeelnemers, die soms vanuit totaal 'niet grafische hoeken' deelnamen aan de meest recente editie. het meest aansprekende en kleurrijke voorbeeld was een stand van waar klosjes garen volledig geautomatiseerd patronen borduurden op diverse textiel uitingen. Ook de ontwikkelingen rondom DOOH (Digital Out Of Home) lieten de afgelopen jaar een flinke groei zien, waarvoor op de Nederlandse beursmarkt nu door Easyfairs een 'podium' wordt aangeboden, die naadloos aansluit op 'printed Out Of Home signage'. Dat is wat de beursorganisator onder andere bedoeld met 'promotionele uitingen', die dus lang niet allemaal vanuit printmedia gemaakt worden. De nieuwe naam zal even wennen zijn, maar na lang beraad zegt Easyfairs dat de nieuwe naam vooral nieuwe standhouders gaat trekken en daarmee de beurs waardevoller maakt voor alle bestaande standhouders, maar ook voor de bezoekers.
Jaartje overslaan
Doordat volgend jaar drupa op de agenda staat zal Visualize Expo pas het 'levenslicht' zien in 2025. De beurs wordt gehouden op 25, 26 en 27 maart in Evenementenhal Gorinchem. De frequentie zal tweejaarlijks zijn. Het experiment met de zogenaamde tussentijdse 'festival' formule komt te vervallen.
De 2023 editie trok 6200 deelnemer en ruim 100 exposanten
Drie pijlers
Met Visualize Expo worden drie duidelijke pijlers omarmd die de ruggengraat vormen van het evenement: PRINT, SIGN & PROMO. Hoewel de naam verandert, blijft print de fundamenten leggen voor Visualize Expo, dienend als de basis voor zowel signing als promotionele oplossingen. Corine Visser, Event Manager bij Visualize Expo zegt: “Print is de basis van Visualize Expo, maar ook van signing en promotionele oplossingen. Het enige wat we veranderen is de naam, die we breder trekken, met de passende ondertitel die je precies vertelt waar Visualize Expo over gaat.”
Vroege inschrijvingen
De nieuwe website laat nu al 34 inschrijvingen zien, grotendeels uit eigen land, aangevuld met België, Duitsland en Frankrijk. Dat betekent dat ca. 33% van het aantal exposanten in 2023 nu al hebben ingeschreven voor de 2025 editie. Natuurlijk zegt Easyfairs met de nieuwe titel aanzienlijk meer exposanten te willen aantrekken.
Roos Ouwerkerk, Marketing Coördinator Easyfairs zegt dat de komende anderhalf jaar benut zullen worden om de formule verder uit te werken. "Na een uitgebreide evaluatie onder beursdeelnemers en standhouders zijn er tal van aspecten die we gaan verbeteren."
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.