BRANCHE - Als je met Mariska Mooijekind, Projectmedewerker Communicatie KVGO, aan tafel zit, verveel je je geen moment. Gedreven door haar communicatie vaardigheden, weet ze het enthousiasme voor het KVGO zeer overtuigend over te brengen. Deze frisse wind laat alleen maar 'positieve sporen' achter.
Mooijekind kwam 1 juni vorig jaar bij het KVGO. "Ik zag de wervingsadvertentie op LinkedIn staan en werd getrokken door de veelzijdigheid van de functie. Ik zat oorspronkelijk puur in evenementen, echter wel binnen het 'verenigingswezen'. Vanuit die rol kon ik me wel al prima bewegen in het wel-en -wee van verenigingen."
Wat wist je van de branche?
Goedlachs zei Mooijekind: "Ik wist nagenoeg niets van de grafimediabranche, maar ik ben gek op dynamiek in mijn dagelijkse werkzaamheden. Die dynamiek wordt dan vooral gevoed door nieuwsgierigheid en al snel bezocht ik een aantal leden. Ik ontdekte dat het, door de zeer uiteenlopende bedrijven, zowel in omvang als de producten die ze maken en markten die ze bedienen, best een uitdaging zou zijn om binnen die grote diversiteit een passende communicatie toe te kunnen passen. En voor iedereen begrijpelijk en bereikbaar. Dat hebben we bijvoorbeeld ook gedaan met de nu lopende cao onderhandelingen. Informatie over dit proces willen we zo duidelijk en laagdrempelig mogelijk aanbieden. Heerlijk dat soort uitdagingen."
Merk je iets van jouw inbreng bij de leden?
Mooijekind: "We zijn inmiddels een compact team van 9 mensen, die frisse wind is nu bij ons gehele team wel aangeslagen. Dat stralen we uit en krijgen dan ook vanuit de branche best wat positieve feedback. Vorige week hielden we ons eerste KVGO Café, een formule die we door het jaar heen periodiek gaan herhalen, met uitzondering van de vakantiemaanden juli en augustus. En waar mogelijk afgewisseld met webinars."
De agenda voor de komende maanden tot en met oktober staat al boordevol activiteiten met zeer uiteenlopende onderwerpen. Op de komende algemene vergadering van 14 mei dit jaar staat AI (Artificial Intelligence) volop in de schijnwerpers. Mooijekind zocht de lokatie uit en koos voor het dynamische H20 in Purmerend. Voor het onderwerp AI is dat zeker een passende plek. Mooijekind liet niet onvermeld dat technologie en innovatie dus weer een duidelijke plek heeft gekregen in het 'kennis aanbod' van het KVGO.
Op 27 juni houdt het KVGO een zomer BBQ voor haar leden en 'close' stakeholders bij Pitch & Putt bij strand Horst.
Tijdens de algemene vergadering van november meldden jullie ledengroei, zet dat door?
"Jazeker, we gaan daar ook een extra campagne op inzetten in de maanden maart, april en mei onder de titel 'KVGO groeit'. Sinds 1 januari hebben we alweer 8 nieuwe leden mogen verwelkomen! We hebben met ons team naar onze mening de juiste vorm en inhoud gevonden, mede ook door het enthousiasme van onze directeur Brecht Grieten, die de ombuiging vanaf zijn start bij KVGO een duidelijke richting heeft gegeven."
Instroom nieuwe medewerkers
Met de website indruk.nu hoopt het KVGO ook een bijdrage te kunnen leveren aan de behoefte aan (jonge) zij-instromers binnen de branche. Met inspirerende verhalen (mede ook aangeleverd door printmedianieuws) gaat de website haar 'tweede fase' in om een duidelijke bijdrage te kunnen leveren aan dat doel en dus voor de KVGO leden. Bedrijven die zelf inspirerende cases kunnen en willen presenteren krijgen een 'eigen plek' op de website, waarmee ze zichzelf in de schijnwerpers kunnen zetten.
Meer zichtbaarheid
Samen met Brecht Grieten gaat Mooijekind en het hele KVGO team voor nog veel meer continue zichtbaarheid zorgen. En dat is nu al te merken met vrijwel dagelijks berichten op social media kanalen, zoals LinkedIn. "We maken binnen het hele team bewuste keuzes om hetgeen we doen dagelijks uit te dragen. We zijn klein maar slagvaardig team en hebben de juiste energie om samen met de branche sturing te geven aan de toekomst."
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.