TOELEVERANCIERS – Volgens directeur Jan Ceelen van Amstel Graphics bepaalt de apparatuur ná het drukproces (afwerking) steeds meer hoe een gedrukt product op het vel staat (impositie). ‘Vroeger moesten afwerkers en binders alle problemen van de drukkers oplossen, maar die tijd is voorbij.’
Lees verder...
‘Ik ben begonnen achter een stencilmachine’
BEDRIJVEN – Een van de 34 bij Amara Partners aangesloten grafische bedrijven is Drukkerij Contrast. Eigenaar van dit in Harderwijk gevestigde bedrijf is Paul Bosveld. Hoe een kleine drukker zich staande houdt
Premium...
PrintPakt flink ‘op stoom’ tijdens DDW
EVENEMENT – PrintPakt ontdoet zich op creatieve wijze van haar intern gerichte campagnes. De keuze om aan de Dutch Design Week deel te nemen is een positieve impuls voor het tot nu toe wat gematigde resultaat.
Lees verder...
Markt internetdrukkers consolideert in rap tempo
BEDRIJVEN -Wie zijn grootste internetdrukkers van ons land? ‘De top tien bestaat niet meer’, zegt ceo Hans Scheffer van Helloprint. Immers, de drie grote jongens groeien snel, de rest blijft ver achter. Wie zijn de vijf grootste spelers?
Premium...
Web-To-Print 2016: De Toekomst van Print
EVENEMENT – Het W2P event 2016, georganiseerd door CMBO, GOC, KVGO en Scriptworx vond dit jaar plaats op 13 oktober bij hoofdsponsor Ricoh in ’s Hertogenbosch. Een verslag door gastauteur Roelof Janssen van Screens&Pages.
Lees verder...
Geen JA/JA-sticker? Dan digitale folder!
PERSBERICHTEN – De mogelijke invoering van de JA/JA-sticker in enkele grote steden biedt kansen voor de digitale folder. Enveloprint investeert opnieuw in een Xerox IGen150. Geen papieren krant meer bij KLM. Verstraete nu ook actief in USA. Prindustry naar Probo en Printdeal. En meer.
Lees verder...
Quark XPress 2016 met HTML5 voor slechts één doel
OPINIE – Iedereen met een beetje historie in de branche kent natuurlijk Quark XPress nog. Ooit de enige high-end DTP opmaak applicatie die Aldus PageMaker ver achter zich liet. Met de komst van Adobe InDesign werd het speelveld anders. Hoe zit dat nu?
Premium...
Amara Partners zijn goed in bundelen van krachten
BEDRIJVEN – Amara Partners is een samenwerkingsverband van 34 grafische bedrijven op tal van gebieden, zoals innovatie, technologie, strategie, producten, diensten en inkoop. En onderling produceren natuurlijk. Een gesprek met oprichter Cees van Norden en zijn dochter Jeanne.
Premium...
Nieuwe norm offsetdruk: ISO 12647-2:2013
BRANCHE – Tijdens een workshop van het CMBO eind september werd de nieuwe standaard voor offsetdruk geïntroduceerd. Het gaat om de vernieuwde offsetdruk-standaard 12647-2:2013, toegelicht door onder meer Herman Hartman, IGT’s directeur Wilco de Groot en Rob van Wanrooy (manroland).
Premium...
PostNL BDS & Euro Mail: Méér dan (ver)zenden
BEDRIJVEN – Directeur Mieke Clark–Marsman is verantwoordelijk voor de transformatie van twee grote dochterbedrijven van Post NL: Billing & Document Solutions (BDS) & Euro Mail. ‘De transformatie en integratie van de twee bedrijven zal grotendeels in 2017 afgerond worden.‘
Premium...
Graphius Group koopt wéér twee bedrijven
BUITENLAND – De consolidatiekoningen in België van de grafische sector slaan weer toe. De broers Denis en Philippe Geers van de Gentse grafische groep Graphius nemen Stevens Print en drukkerij GuidoMaes uit Merelbeke over. Op weg naar 75 miljoen euro omzet in 2018.
Premium...
VIGC-congres: ander klantengedrag in online wereld
EVENEMENT – Het Vlaams Innovatiecentrum voor Grafische Communicatie (VIGC) hield afgelopen donderdag een congres over de manier waarop online het gedrag van (ook grafische) klanten beïnvloedt. Eén van de 200 deelnemers was Arjen Molendijk, die er verslag van deed.
Lees verder...
Rabobank: overcapaciteit en druk op prijzen
PERSBERICHTEN – De Rabobank kwam vorige week met een ‘sectorprognose’ over de grafische bedrijfstak. Online drukker Reclameland investeert in nóg snellere levertijden. Volgens het KVGO maakt ‘Den Haag’ het ondernemers nog steeds moeilijk. En meer persberichten van vorige week.
Lees verder...
Axel Springer gek op ‘David en Goliath’ spel
OPINIE – Mathias Döpfner, CEO van de Duitse uitgever Axel Springer voorspelt het einde van de traditionele media, als er geen constructieve samenwerking komt met de grote Amerikaanse technologie concerns, zoals Google en Facebook. Hoe serieus verkoopt hij die zorg?
Premium...
Geleidelijke sluiting van grote krantendrukkerij
BUITENLAND – ‘De papieren krant blijft bestaan’, zegt directeur Paul Huybrechts van het Belgische Coldset Printing Partners. ‘Maar de oplages dalen en ook de omvang neemt af.’ Dus wordt de drukcapaciteit aangepast en gaat de drukkerij in Groot Bijgaarden dicht, uiterlijk in 2021.
Premium...
GSOB op bedrijfsbezoek bij IMPRESS
BEDRIJVEN – De Grafische Studiegroep Onderling Beter (GSOB) was op bezoek bij Impress in Woerden. De 32 aanwezige leden werden bij die gelegenheid geïnformeerd over de laatste stand van de techniek en organisatie op het gebied van documentlogistiek.
Premium...
Grootste commerciële vellenbedrijven Nederland
BEDRIJVEN – Wie zijn de vijf grootste vellenbedrijven van ons land? Volgens directeur Sander Muller van Muller Visual is er een nieuwe consolidatieronde aan de gang. ‘Steeds meer kleinere vellenbedrijven gaan op in de grotere spelers.’
Premium...
Omzet Wilco 100 miljoen na overname Wöhrmann
BEDRIJVEN – Boekendrukker Wilco neemt per 1 oktober 2016 boekendrukker Wöhrmann over van CPI Books. Met een omzet van 100 miljoen euro en 510 medewerkers is de combinatie van Wilco, Ten Brink Offset, Bariet en Wöhrmann een van de grootste grafische bedrijven van ons land.
Premium...
Oude krantenpersen Telegraaf worden geveild
PERSBERICHTEN – Dagbladuitgever TMG probeert haar oude krantenpersen te verkopen via een veiling. Multi-Post ontwikkelt COD: Communication On Demand. Kalenderwedstrijd zoekt ambassadeurs. Roadshow Kodak met iXgram. En veel meer.
Lees verder...
Piet Bakker over de generatie ‘alles’
OPINIE – Piet Bakker publiceerde recent een lezenswaardige ‘longread’ over de opkomst van de generatie ‘alles’ met daarbinnen de voorspellingen rondom het afscheid van de oude media. Wij vatten zijn conclusies rondom printmedia samen in een ‘shortread’.
Premium...
Reacties