De grafische industrie in België heeft er een mooi evenement bij. Get Smart in Printmediabusiness in het Brusselse Sheraton-hotel was drukbezocht en had een inhoudelijk sterk programma.
Premium...
Weekendopinie: adverteren zonder ad-blockers
Digitale media hebben één groot voordeel, in een handomdraai kan je een advertentie toevoegen, maar de lezer kan deze ook in diezelfde handomdraai blokkeren. In print kan dat niet. Nieuw leven voor advertenties in gedrukte media?
Premium...
De toekomst van brievenbusreclame
Energie, enthousiasme en creativiteit staan centraal op de eerste editie van het internationale Doordropmedia congress (oftewel brievenbusreclame) op 24 september a.s. in Undercurrent aan het IJ in Amsterdam. Sprekers uit 9 landen en bezoekers van binnen en buiten Europa gaan met elkaar in gesprek.
Lees verder...
Amstel Graphics vooral actief in nabewerking
Jan Ceelen begon in 2002 aan een nieuw avontuur met handelshuis Amstel Graphics, precies 75 jaar nadat zijn grootvader opstapte bij wat nu Wifac heet. Hoe gaan de zaken dit jaar?
Premium...
Persgroep sluit krantendrukkerij in Apeldoorn
De sluiting van één van de vier krantendrukkerijen van dagbladuitgever De Persgroep hing al langer in de lucht. Maar het besluit daarover werd mede bepaald door de strategie van de Telegraaf Media Groep. Hoe zit dat eigenlijk?
Premium...
Komori’s nieuwe 3b-pers voor verpakkingsmarkt
De Lithrone GX40 lijkt verdacht veel op een conventionele vellenpers, maar Komori zet hem in de markt als een machine voor de verpakkingsmarkt. Hoe zit dat? Jan Vroegop ging op onderzoek uit en trok zijn conclusies: De GX40 is een racemonster, geschikt voor non-stop foutloze output, die de drukker werk uit handen neemt.
Premium...
‘Staking bij Roto Smeets is onverantwoord’
De 24-uursstaking bij Roto Smeets Deventer is onverantwoord, zegt topman Joost de Haas. ‘Als we ingaan op de eisen van de vakbonden moeten we deze maand 2 miljoen euro overmaken.’
Premium...
Ledenraad KVGO steunt eindbod van werkgevers
De Ledenraad van het KVGO steunt de werkgeversdelegatie over de Grafimedia cao op bijna alle punten. ‘Onderhandelen over het eindbod of op bedrijfsniveau afspraken maken.’
Premium...
Acties vakbond bij Ledenraad KVGO voor betere cao
Vandaag zet FNV KIEM de zaak op scherp: acties bij de besloten Ledenraad van de werkgevers van het KVGO en mogelijk een 24 uurs staking bij Roto Smeets Deventer.
Premium...
Top 5 grafische (uithangbord) websites
Hoe presenteert grafisch Nederland zich online? Printmedianieuws werpt een kritische blik op de websites van grafische bedrijven en maakte een top 5.
Premium...
‘Wordt er nog gelachen in de branche?’
Anders dan bijvoorbeeld bij de uitgevers worden er in de grafische bedrijfstak weinig leuke evenementen georganiseerd: de Kalenderwedstrijd is een uitzondering.
Lees verder...
Dikste nummer ooit voor jarig Vrij Nederland
Afgelopen week veel persberichten, variërend van een heel dik nummer van Vrij Nederland (morgen) tot en met een landelijke actiedag van FNV KIEM. Ook de Ledenraad van het KVGO buigt zich over die cao.
Lees verder...
Weekendopinie: Printmedianieuws 2 jaar naast Graficus
Wat vinden wij in onze eigen opinie van onszelf? Toch kunnen we die vraag beter aan u stellen, onze trouwe abonnees, onze partners, de nieuwsbrieflezers en de toevallige bezoekers op onze website. Uw oordeel telt.
Lees verder...
Geruchten klopten toch: Proost weer failliet
CEO Hans Sanders ontkende eerder deze week de geruchten over een aanstaand failliet van het bedrijf in Turnhout, al werd het een ‘beslissende week.’ Maar waar rook was, was toch ook vuur.
Lees verder...
Kalenderwedstrijd start ambassadeursclub
Ruim 40 geïnteresseerden bezochten gisteren de eerste Kalenderwedstrijd Barbecue te Vinkeveen. Het evenement was het startschot voor een ambassadeursclub ter ondersteuning van de wedstrijd.
Premium...
Laatste papieren krant in 2033
Mediaonderzoeker Piet Bakker weet het al: in 2033 wordt de laatste papieren krant gedrukt. Kijk en lees maar even mee.
Lees verder...
‘List en bedrog in Augsburg’
Ronald Hof is een ervaren grafische ondernemer, met ervaring in fusies en overnames in binnen- en buitenland. Maar afgelopen zomer is hij ‘genaaid’ door zijn Duitse zakenpartner. ‘Je kan er zo een boek over schrijven.’
Premium...
Nuances nodig in ‘Grafimedia in cijfers 2015’
Het aantal faillisementen in de branche lijkt af te nemen, van 140 in 2010 tot 75 in 2014. Een voorbode voor herstel van de branche of slechts een beetje positieve marketing om de sfeer wat te verbeteren?
Premium...
Online-adverteerders sinds gisteren veel geld kwijt
De populaire Chrome-browser ondersteunt vanaf 1 september geen Flash meer. Dat kost veel online-adverteerders een hoop geld.
Premium...
Drukkerij Proost ontkent geruchten
Een faillissement is het niet, maar Drukkerij Proost in het Belgische Turnhout zit diep in de problemen. Deze week wordt besloten hoe het verder moet.
Premium...
Reacties