PRODUCTIE INNOVATIE – 3D-ontwikkelingen bij Marketiger-Eindhoven zijn verbluffend! Na deel 1 over een fysiek tastbare replica van Vermeer’s ‘Melkmeisje’, vandaag deel 2 over andere producten, het scannen van objecten, hoe de markt te ontwikkelen en de studio.
Premium...
3D Melkmeisje-Vermeer dankzij Marketiger’s printers
PRODUCTIE INNOVATIE – 3D-ontwikkelingen bij Marketiger-Eindhoven zijn verbluffend! Vanuit het bijna niets creëert dit 3D-printbedrijf een fysiek tastbare replica van Vermeer’s ‘Melkmeisje’, waarvan we zéker weten dat het énige origineel als 2D-olieverfschilderij achter glas in ons Rijksmuseum hangt! Deel 1.
Premium...
Veredeling en 3D excelleerden op Sign&Print Expo
EVENEMENT – Circa 20 bekende signbranche-aanbieders lieten zich niet zien op Sign&Print Expo’23. Veredeling-, 3D- en sublimatieservices kregen kansen, haaks op de gebruikelijke aandacht voor wideformatprinters.
Premium...
Publieke 3D-signs triggeren breinpositie consumenten
SIGNPRINT – Na de fysieke ‘klopvaste’ 3D-print belichten we nu verrassende eyecatchers: opgeblazen 3D-signs in publieke ruimtes en meer. Evenementen, verenigingen, bedrijven en privépersonen gebruiken ze graag. Je kunt er niet omheen; hoe groter hoe beter.
Premium...
Wat 3D in star papier kán, triggert branche en kunsten
BRANCHE – Papier en karton zijn wel buigzaam, maar worden als star ervaren. Zeker vergeleken met krimpfolie om verpakkingen en foliewraps om auto’s. Met pop-up en kunstzinnigheid bewijzen grafici en designers hoe 3D-flexibel het papier en karton kan zijn in hun handen. Met 2D-materialen creëren ze 3D-beleving. Deel 2.
Premium...
Wat 3D in star papier kán, triggert branche en kunsten
BRANCHE – Papier en karton zijn wel buigzaam, maar worden als star ervaren. Zeker vergeleken met krimpfolie om verpakkingen en foliewraps om auto’s. Met pop-up en kunstzinnigheid bewijzen grafici en designers hoe 3D-flexibel het papier en karton kan zijn in hun handen. Met 2D-materialen creëren ze 3D-beleving. Deel 1.
Premium...
Innovatieve 3D-print penetreert en blijft fascinerend
PRODUCTIE INNOVATIE – De tijd dat additieve 3D-print een hype voor grafische- en signmarkten zou gaan worden, ligt ver achter ons. Zo ook de vaasjes en gadgets van de RapidPro-homeprintbeurs. Nu dringt ‘3D-printprofessionalisering’ al een decennium lang door in maak-industrieën en creatieve sferen.
Premium...
Marketiger volop in business met 3D printen
BEDRIJVEN – 3D printbedrijf Marketiger in Eindhoven is in korte tijd een belangrijke speler in het 3D print marktsegment geworden. Vorig jaar kocht het bedrijf als eerste in Europa in de Mimaki 3DUJ-553, een 3D printer die als enige fullcolour met polymeren drie dimensionaal kan printen. Afgelopen januari werd de tweede Mimaki geïnstalleerd.
Premium...
Opleiden voor de creatieve industrie
BRANCHE – De creatieve industrie is een van de snelst groeiende en invloedrijkste sectoren in Nederland. De kracht van deze industrie zit met name in het vermogen om te innoveren en waarde te creëren. Creatieve bedrijven genereren vernieuwende producten, systemen, diensten, werkwijzen, en niet te vergeten, nieuwe ideeën.
Premium...
Maasdijk beleeft kickoff Benelux’ grootste 3D-printer
SIGNPRINT – Zoals het al rondzoemde op Sign2com’18 in Kortrijk, heeft de Nederlandse ondernemer Lennart van den Doel inmiddels de allergrootste 3D- UV-gelprinter in gebruik genomen. Zijn bedrijf ´3D Next Level´ richt zich daarmee op maar liefst 25 of meer doelmarkten. Heel apart voor iemand die nieuw is in de signbranche! POS-displays zijn ook maar een deel van z’n doelgebied.
Premium...
Weekendopinie: Ook Ricoh stapt in 3D printen
OPINIE – Na HP kondigt deze week ook Ricoh haar eerste stap aan op het gebied van 3D printen. Is het een zoektocht naar een nieuwe markten of is ook Ricoh net zo zeker als HP van een nu voor de deur staande groeimarkt?
Premium...
VKGO trekt aandacht met 3D printen
Op 20 mei aanstaande probeert het VKGO haar leden warm te laten lopen voor 3D printen. Het is de eerste inhoudelijke bijeenkomst binnen het zogenaamde VKGO innovatielab.
Lees verder...
Interview estafette: Ingrid van Eyck wil een 3D printer
Printmedianieuws vraagt zo nu en dan vrouwelijke managers naar hun mening over de grafische industrie aan de hand van vijf standaardvragen. Eerder gaven de dames Van Zon, Haket en Moeskops hun mening. Nu is Ingrid van Eyck van Red Rose Design aan de beurt.
Premium...
Reacties