BEDRIJVEN – Er was ‘ooit een tijd’ dat 3D printen vooral door het woord printen wellicht een nieuw domein zou kunnen worden van de grafische branche. Dat is het niet geworden, wellicht enkele uitzonderingen daargelaten. 3D printen is inmiddels volwassen geworden grotendeels buiten het gezichtsveld van de grafische branche. Zijn er toch nog kansen?
Premium...
Innovatieve 3D-print penetreert en blijft fascinerend
PRODUCTIE INNOVATIE – De tijd dat additieve 3D-print een hype voor grafische- en signmarkten zou gaan worden, ligt ver achter ons. Zo ook de vaasjes en gadgets van de RapidPro-homeprintbeurs. Nu dringt ‘3D-printprofessionalisering’ al een decennium lang door in maak-industrieën en creatieve sferen.
Premium...
ESMA’s inkjetconferentie jaagt R&D-ontwikkeling op
SIGNPRINT – TheIJC’19 is alweer voor de 6e keer gehouden in Düsseldorf; hèt Europese uitwisselingsplatform waar inkjet-knowhow de drijvende spil is in PowerPoints, tabeltop-expo’s en bij de conferentiedeelnemers; dit jaar ±400. Deze 6e TheIJC’19-conferentie werd een opmaat naar drupa-2020.
Premium...
SDD’s unieke 2D en 3D print kennis uit Gelderland
BEDRIJVEN – Wie de mannetjesputters van SDD volgt, verbaast zich gaandeweg steeds meer. SDD’s samenwerking met het Duitse VDMA leidde op Drupa 2016 al tot een voorname rol in Drupa’s ‘touchpoint 3D fab+print’. Daarin probeerde SDD via workshops bij Drupa bezoekers kennis/inzicht in het 3D-printen aan te reiken
Premium...
Reacties