FINANCIEEL – Geen hele specifieke details over de grafische branche in de laatste Rabobank sectorprognoses van deze maand. De bank zegt in de kop ‘milde recessie en structurele uitdagingen’.
Premium...
Hans Scheffer nuanceert ‘cash-flow-only’ model
MENSEN – In de afgelopen maanden is de CEO van HelloPrint naar eigen zeggen een stuk ouder geworden. Door keihard te werken samen met zijn team en hulp van onder andere ABN-AMRO, overheid en overige investeerders, maakt hij nu weer ‘normale’ weken. Een review over de afgelopen tijd en een vooruitblik richting 2021. Met de nodige nuances aangaande het cash-flow-only model.
Premium...
ABN-AMRO met positieve IT cijfers binnen TMT
BRANCHE – TMT staat binnen ABN-AMRO voor Technologie-, Media- en Telecomsector. Regelmatig brengt de bank trendrapporten uit met de belangrijkste ontwikkelingen op financieel gebied binnen diverse deelsegmenten. De kop van het rapport luidde: ‘IT-branche in 2021 al ruim boven pre-coronaniveaus’. Wat zegt de bank over de printmediabranche?
Premium...
ABN AMRO financiert miljoenen groei Helloprint
BEDRIJVEN – De groeiambities van online druk- en printbedrijven lijken geen limieten te kennen. Na Reclameland en Probo die vooral in eigen land uitbreiden zegt Helloprint fors uit te willen breiden in Europa.
Premium...
Tweedeling grafische branche zet maar langzaam door
FINANCIEEL – De al jaren geleden ingezette tweedeling in de branche wordt langzamerhand duidelijker zichtbaar. Niet zozeer in geld, maar vooral in aanbod, marketing en online technologie. Maar offline wordt niet makkelijk ‘verslagen’.
Premium...
Visie ABN-AMRO printmedia branche positiever?
BRANCHE – In een paar volzinnen zet ABN-AMRO in haar laatste branche update de printmedia branche weer eens in het zonnetje. Dat was de afgelopen jaren wel anders. Vooral somberheid voerde de boventoon. Waaraan ontleent de bank deze korte termijn ommezwaai?
Premium...
‘Vooruitzichten grafische sector hooguit matig’
Dat schrijft ABN Amro in de sectorvisie 2014. ‘Ondanks de opleving van de economie zijn de vooruitzichten voor de grafische sector ook de komende tijd ‘hooguit matig’ te noemen. Een groot deel van de nog bestaande volumes in massadrukwerk zal de komende jaren eveneens digitaliseren.’
Lees verder...
De visie van ABN-AMRO op grafische industrie, uitgeverijen en communicatiebureaus
Banken en grote accountancy kantoren publiceren jaarlijk hun visie op vele branches in onze samenleving. Daarmee willen ze bewijzen dat ze goed ’thuis’ zijn in hetgeen in het bedrijfsleven gebeurt. Klopt de visie van ABN-AMRO ten aanzien van onze sectoren en waar zijn de antwoorden?
Premium...
Reacties