BEDRIJVEN – Op 21 juni 1999 verscheen de eerste printeditie van Metro. Van iets ‘onlines’ was toen nog helemaal geen sprake. De krant lag in de bekende groene bakken voor het grijpen op met name treinstations door het hele land. Maart 2020 verdwenen de groene bakken en leefde de krant alleen nog een online leven. ‘Gratis kranten’ leefden gezamenlijk een relatief kort leven.
Premium...
Extra winterfolder AH gedrukt door Em. De Jong
PERSBERICHTEN – Extra ‘Winterfolder’ AH gedrukt bij Em. de Jong. Agfa start discussie over overname door CompuGroup Medical. KBA gaat nauw samenwerken met inktfabrikant Flint. Drukwerk inkopen via e-commerce tot 35 procent goedkoper. Cover Newsweek met Clinton als president, en meer persberichten.
Lees verder...
Vogue wint, Lis verliest – het ‘gevecht’ om de adverteerder door grote en kleine uitgevers
Terwijl digitale leesplankjes oprukken in de boekenmarkt lijken de schappen met gedrukte publiekstijdschriften overal nog vol te liggen. Al jaren neemt het aantal titels (beperkt) toe maar de oplage per titel duidelijk af. De resultaten verschillen sterk, de inhoud, de oplage, de losse verkopen ten opzichte van abonnementen en de adverteerders vormen een complex spel van winnen of verliezen. Twee zeer uiteenlopende voorbeelden.
Premium...
Reacties