OPINIE – Analoog, hybride, digitaal, inline, nearline, offline, het kan allemaal om extra toegevoegde waarde toe te kunnen aan vrijwel alle vormen van printapplicaties. Is het ‘print-re-invented’ voor de gehele branche of is het slechts weggelegd voor een paar niches?
Premium...
Gallus richt zich op aanpasbare hybride systemen
TOELEVERANCIERS – Met aandacht voor een toekomstgericht aanpassingsvermogen van hun opdrachtgevers, zet Gallus in op de flexibiliteit van haar machineconcepten om precies in te spelen op de balans tussen analoog en digitaal, ofwel een flexibele hybride benadering.
Premium...
Inkjet zet door, maar toner nog lang niet verdwenen
OPINIE – In de jaarlijkse analyse rondom high-end production print heeft inkjet in 2023 wel de meeste aandacht getrokken in zowel technologische ontwikkelingen, de markt, de applicaties en de afnemers van high-end systemen. De conclusies.
Premium...
Kurz ambitieus in segment ‘digital embellishment’
PRODUCTIE INNOVATIE – KURZ is een toonaangevende onderneming in de zogenaamde ’thin-film’ technologie. Het bedrijf heeft wereldwijd 5500 werknemers in dienst, verspreid over 30 vestigingen. Op Labelexpo toonden zij hun ambities o het gebied van ‘digital embellishment’.
Premium...
Smithers rapporten: digitaal wint steeds sneller terrein
OPINIE – Het bekende Amerikaanse onderzoeksbureau Smithers publiceert regelmatig rapporten over de ontwikkelingen binnen de printmediabranche. De rapporten worden voor duizenden dollars in hoofdzaak verkocht aan toeleveranciers. In de meest recente rapporten worden verschillende uitspraken gedaan over digitaal.
Premium...
Smithers Pira kijkt 5 jaar vooruit in offset en digitaal
BRANCHE – Smithers Pira is een bekend onderzoeksbureau in de internationale printmedia segmenten. In hun laatste rapport kijken zij 5 jaar vooruit en doen de volgende voorspellingen.
Premium...
Reacties