BRANCHE – Vele tientallen bedrijven uit het hele land deden mee aan de ‘Week van de Grafimedia’. Natuurlijk tijd voor een terugblik en mogelijk ook een vooruitblik. De redactie nam contact op met Richard Leloux, directeur van het A&O fonds grafimediabranche, één van de initiatiefnemers van deze eerste editie.
Lees verder...
Innovaties bevorderen door middel van studie subsidie
PARTNER BIJDRAGE – Het A&O fonds grafimediabranche heeft bij het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) een flinke subsidiebron aangeboord voor de bevordering van innovaties bij bedrijven binnen de branche.
Lees verder...
Subsidieregelingen worden nog te weinig gebruikt
MENSEN – Het is fascinerend wanneer je Hans Saedt, accountmanager bij het GOC, hoort praten over opleiding en scholing voor de grafimediabranche. Eigenlijk al direct na de begroeting en nog voor dat de koffie besteld is, zegt Hans Saedt: “Ondernemers in de grafische industrie laten geld liggen.” Dat moet hij dan maar eens uitleggen.
Premium...
2024 A&O fonds grafimediabranche subsidiegids
BRANCHE – Half februari maakte A&O Fonds Grafimediabranche directeur Richard Leloux al bekend dat via het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid 1,2 euro beschikbaar kwam in het kader van het activiteitenplan ‘Maatwerkregeling duurzame inzetbaarheid en eerder uittreden’.
Lees verder...
A&O fondsgrafimediabranche groots in subsidies
BRANCHE – Voor verreweg de meeste bedrijven in de branche zijn KVGO en GOC de bekende spelers die zorgen voor het behartigen van de belangen van de branche in de volle breedte. Onbekend is vaak dat het verstrekken van subsidiegelden te danken is aan het A&O fondsgrafimediabranche.
Lees verder...
Met HR het verschil maken in nieuwe medewerkers
PARTNERBIJDRAGE – Waar vind je in deze krappe arbeidsmarkt nieuwe print- of signmedewerkers? Hoe ontwikkel je talent in jouw organisatie? En wat kan je doen om de vitaliteit van medewerkers in ploegendiensten te vergroten en ziekteverzuim te verlagen?
Lees verder...
Aanpak investeringen en het economisch perpectief
PARTNERBIJDRAGE – Deel 3 van de samenvatting van de publicatie ‘Grafimediabranche Economische ontwikkeling 2022’ gaat over ‘Investeringen en aanpak van innovaties’ en het ‘Conjunctuurbeeld van ondernemers’.
Lees verder...
Doorgronden ‘plaatje 2022’ vereist nauwkeurigheid
PARTNERBIJDRAGE – In deel 2 van de samenvatting omtrent het rapport ‘Grafimediabranche Economische ontwikkelingen – Rapportage over 2022’ de meest concrete financiële resultaten binnen de branche. 2022 was in vele opzichten een bijzonder jaar, waarin nogal wat kengetallen ‘uit de pas’ liepen ten opzichte van hetgeen de branche ‘gewend’ was.
Lees verder...
2022 nog geen jaar van ‘back to normal’ in de branche
PARTNERBIJDRAGE – Aan het begin van dit jaar maakte de redactie een samenvatting over het jaar 2021. De wat late verschijning had toen alles te maken met verschillende economische factoren destijds, die vertraging opleverden in het cijfermateriaal. Printmedianieuws maakte een samenvatting.
Lees verder...
KVGO ontwikkeling is afspiegeling van alle trends
BRANCHE – In het tweede deel van de samenvatting van ‘Grafimedia in cijfer 2022’ aandacht voor de KVGO ledenontwikkeling in cijfers en de arbeidsmarkt in cijfers. De algemene krimp van de branche is onvermijdelijk ook terug te zien in het aantal KVGO ledenbedrijven. De organisatie doet er alles aan om deze trend op zijn minst een halt toe te roepen.
Lees verder...
De branche in 2022: talloze uitdagende cijfers
BRANCHE – Het behoeft nauwelijks toelichting dat 2022 in alle opzichten een uitdagend jaar was. Voor vrijwel alle grondstoffen moet meer worden betaald, alsmede vooral ook voor energie. De opstuwende inflatie zorgde ook nog voor hogere loonkosten. Toch zijn er voldoende signalen dat de branche het in diverse segmenten goed doet en in sommige gevallen zelfs buitengewoon goed. Een samenvatting van de cijfers over 2022 met daar waar mogelijk een vooruitblik binnen dit jaar.
Lees verder...
Grafimediabranche – Economische ontwikkeling ’21
PARTNERBIJDRAGE – Het maken van rapportages binnen de branche is een nauwkeurig en vooral langdurig proces. Onderzoeker Jos Teunen van GOC stelde het rapport over 2021 samen in opdracht van het A&O fonds Grafimediabranche. Vandaag deel 2.
Lees verder...
Grafimediabranche – Economische ontwikkeling ’21
PARTNERBIJDRAGE – Het maken van rapportages binnen de branche is een nauwkeurig en vooral langdurig proces. Onderzoeker Jos Teunen van GOC stelde het rapport over 2021 samen in opdracht van het A&O fonds Grafimediabranche. Een samenvatting in twee delen.
Lees verder...
Innoveren op de werkvloer doe je met je medewerkers
BRANCHE – De onlangs aangekondigde samenwerking tussen KVGO, Dienstencentrum, GOC en A&O Fonds Grafimediabranche krijgt komende maand al een concrete invulling met regionale bijeenkomsten, waarin ondernemers vertellen wat zij hebben gedaan om samen met hun medewerkers te innoveren.
Lees verder...
‘Grafimedia in Cijfers 2021’: feiten en conclusies
BRANCHE – De jaarlijkse publicatie staat weer vol met actuele cijfers, waarbij in het eerste hoofdstuk natuurlijk verwezen wordt naar de gevolgen van de coronacrisis. Niemand kon vermoeden dat we net na het broze herstel na de pandemie opnieuw zouden worden geconfronteerd met de nog onvoorspelbare gevolgen, veroorzaakt door de situatie in de Oekraïne.
Premium...
2020 hét jaar voor deelname aan ‘Create your future’
BRANCHE – Create your future: met dit project biedt het A&O Fonds Grafimediabranche samen met GOC activiteiten en subsidies op maat aan om toekomstgericht scholen te stimuleren en bedrijven op weg te helpen met een aanpak naar duurzaam inzetbare medewerkers.
Lees verder...
6 gratis advies- en ondersteuningstrajecten A&O
MARKETING – Het A&O Fonds Grafimediabranche gaat grafimediabedrijven helpen die door de coronacrisis geconfronteerd worden met uitdagingen op personeelsgebied. Bedrijven kunnen gebruik maken van zes verschillende advies-, coachings- of ondersteuningsmogelijkheden.
Lees verder...
Tijdelijk meer A&O Fonds subsidie
MARKETING – Vanaf 1 mei 2020 heeft het A&O Fonds Grafimediabranche tijdelijk de eigen subsidieregeling van 40% naar 50% verhoogd.
Lees verder...
Create your future: subsidieproject inzetbaarheid
BRANCHE – Werken aan de toekomst van bedrijf én medewerkers. Met het subsidieproject Create your future helpt het A&O Fonds Grafimediabranche je daar graag bij. Want gemotiveerde en goed presterende vakmensen vormen de basis voor gezonde en productieve bedrijven. Hoe zorg je dat jouw mensen zich ontwikkelen tot krachtige, breed inzetbare medewerkers?
Lees verder...
Geen echte opvallende pieken en dalen in cijfers 2018
BRANCHE – Het vergt altijd de nodige tijd de context van alle mogelijke cijfers vanuit de branche duiding te geven. Jos Teunen, onderzoeker bij het GOC, stelde in opdracht van het A&O fonds grafimediabranche de cijfers en conclusies samen rondom hetgeen in 2018 is gebeurd. De redactie ‘componeerde’ de samenvatting.
Lees verder...
Reacties