BRANCHE – Het barometer initiatief van het KVGO krijgt in een geheel nieuwe vorm samen met de tot nu toe bestane publicaties ‘Grafimedia in Cijfers’ een geheel nieuwe vorm, inhoud en verschijningsfrequentie. Doel is om de branche sneller, eenvoudiger en gerichter inzichten te geven over de verschillende kengetallen binnen de branche.
Lees verder...
A&O campagne: aandacht voor personeelsbehoud
BRANCHE – Een nieuwe campagne van het A&O Fonds Grafimediabranche zet de spotlights op ziekteverzuim, personeelsbehoud, leiderschap en ontwikkeling in de grafimediabranche.
Lees verder...
Gebrek aan personeel blijft grootste belemmering
BRANCHE – Vandaag deel 2 over de nieuwe rapportage van het A&O Fonds Grafimediabranche, waarin voortaan vooruit wordt geblikt om op die wijze relevanter te zijn voor de branche.
Lees verder...
A&O cijfers voortaan meer gericht op voorspellingen
BRANCHE – Het A&O Fonds Grafimediabranche gooit het roer om. De twee jaarlijkse publicaties ‘Grafimedia in Cijfers’ en ‘Grafimediabranche: Economische ontwikkeling’ blikten voorheen teveel terug. De jongste publicatie ‘Grafimediabranche: Ontwikkeling economische conjunctuur 2024-1’ blikt juist vooruit.
Lees verder...
Indruk.nu lanceert ‘Week van de Grafimedia’
BRANCHE – De personeelstekorten binnen de branche vormen een flinke zorg binnen menig bedrijf. Ouderen met veel kennis verlaten de bedrijven door het bereiken van de pensioengerechtigde leeftijd. Tegelijkertijd in de instroom van jong talent te gering. De ‘Week van de Grafimedia’ moet de branche in de schijnwerpers zetten om het tij te keren.
Lees verder...
Geactualiseerde versie ‘Grafimedia in Cijfers 2023’
BRANCHE – Een hinderlijke fout in de omzetcijfers van 2023 voor de gehele branche. Het verschil tussen 2022 en 2023 was veel minder groot dan eerder verondersteld op basis van voorlopige CBS cijfers. Toen de definitieve cijfers bekend werden, bleek ‘iets fout’ te zijn gegaan. Niemand verwachtte dat het verschil zo groot zou zijn.
Lees verder...
Grafimediabedrijven dreigen subsidie mis te lopen
PARTNER BIJDRAGE – Honderdduizenden euro’s die bedoeld zijn om grafisch medewerkers gezond te houden of te ondersteunen in hun ontwikkeling, zijn nog altijd niet benut. De klok tikt, waarschuwt het A&O Fonds Grafimediabranche. Aan het eind van 2023 vervalt namelijk de hiervoor bestemde subsidieregeling.
Lees verder...
Opmerkelijke ‘samenwerking brancheclubs’
OPINIE – Deze week ontving de redactie een weinig zeggend persbericht dat KVGO, Dienstencentrum, GOC en A&O fonds grafimediabranche gaan samenwerken voor een toekomstgerichte bedrijfstak. Was dat nog niet het geval dan?
Lees verder...
Nieuwe subsidieregeling vitaal en gezonder werken!
PARTNER BIJDRAGE – Drukkerijen en andere grafimediabedrijven, lid van KVGO en verzekerd bij Zilveren Kruis, kunnen gebruikmaken van een nieuwe subsidieregeling om ziekteverzuim terug te dringen en de vitaliteit te verbeteren.
Lees verder...
Cijfermatige analyse grafimediabranche 2019-2020
BRANCHE – Jaarlijks stelt het GOC de branchecijfers samen in opdracht van het A&O Fonds Grafimediabranche. De redactie maakte een samenvattende analyse op basis van het onlangs gepubliceerde rapport.
Premium...
A&O Fonds Grafimediabranche subsidies 2021
PARTNERBIJDRAGE – Vooruit blijven kijken en kansen creëren. Benut juist nu de A&O Fonds Grafimediabranche – en Europese subsidies
Lees verder...
Reacties