TOELEVERANCIERS – De digitale portfolio van Komori is nog onvoldoende marktrijp om onderscheidend te zijn ten opzichte van de rest van het speelveld. De IS29 is inmiddels weinig onderscheidend meer, de NS40 (een in Komori verpakte Landa S10/11) komt maar niet van de grond.
Premium...
Komori lanceert J-throne 29 B2 vellen UV-inkjetpers
TOELEVERANCIERS – Op drupa wordt het iets drukker in het B2 vellen inkjet segment. Komori onthulde deze week een compleet nieuwe machine, de J-throne 29, waarbij 29 staat voor 29″, net zoals de Komori Impremia IS29s.
Premium...
Opvallende innovatie Fujifilm: B2 vellenpers in toner
PRODUCTIE INNOVATIE – Tot nu toe is het B2 vellen segment in digitaal bepaald niet ‘druk’ te noemen. HP is met de eigen vloeibare toner technologie ElectroInk actief, verder kent het B2 segment in vellen een aantal inkjet oplossingen . Fujifilm verrast de markt nu met de Revoria Press GC12500, die eind januari 2024 getoond zal worden tijdens het Peak Performance Print-event (PPP).
Premium...
Ricoh Pro Z75 gaat per november in de verkoop
TOELEVERANCIERS – Ricoh is er klaar voor. De definitieve lancering voor ‘onmiddellijke plaatsing’ van Ricoh’s B2 vellen inkjet printsysteem is een feit. Waar analisten nog hoopten op drupa 2024, werd via een persaankondiging duidelijk dat Ricoh zeker niet wacht tot drupa. Wel zal naar verwachting de Z75 daar te zien zijn in hal 8a, volledig in werking.
Premium...
Hoe universeel inzetbaar is B2 vellen inkjet?
PRODUCTIE INNOVATIE – De beschikbaarheid van B2 vellen-machines in inkjet is niet bijzonder groot. De Fujifilm JetPress 750S, de Komori IS29 en de Konica Minolta KM1-e bepalen in hoofdzaak het speelveld binnen commercial print. Bij de device finder van inkjetinsight worden deze B2 systemen gerubriceerd onder ‘document printing’ en ‘vouwkarton’. Maar het speelveld verandert snel.
Premium...
Ricoh Pro Z75: brug tussen toner en offset gedicht
PRODUCTIE INNOVATIE – Voor de Ricoh Pro Z75 kiest de fabrikant voor een openbare introductie, waarin steeds wat inhoudelijke specificaties worden vrijgegeven. De fabrikant lijkt daarmee de marketing route te bewandelen die Landa destijds ook koos. Nieuwsgierig maken en positioneren.
Premium...
Reacties