PRODUCTIE INNOVATIE – Wereldwijd zijn er talrijke bedrijven die op basis van bestaande inkjet technieken nieuwe oplossingen bouwen voor specifieke doeleinden. Een markt die doorgaans buiten ons aandachtsveld omgaat, omdat de systemen die zij bouwen vaak ook buiten de traditionele printmedia keten worden toegepast. Deel 3.
Premium...
Neerwaartse trend in prijzen online PSP’s?
BUITENLAND – De per kwartaal gepubliceerde Zipcon Online Price Index binnen Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk lieten in het tweede kwartaal van dit jaar vooral stabiliteit zien in het ‘winkelmandje’ waarbinnen de metingen worden verricht. In juni veranderde dat.
Lees verder...
ZOPI: Online printprijzen stabiel in de DACH landen
FINANCIEEL – In het derde kwartaal van dit jaar bleven de prijzen voor de meeste print producten bij de online spelers vrijwel gelijk ten opzichte van het tweede kwartaal. Ten opzichte van de vergelijkbare periodes vorig jaar zijn de prijzen in 2023 wat lager. ZOPI staat voor Zipcon Onlineprint Prijsindex en brengt de prijsbewegingen in kaart vanuit de DACH landen.
Lees verder...
Greenwashing retailketen REWE tegen zere been
BUITENLAND – REWE is een Duitse retail keten met 3500 winkels in 21 landen, verdeeld over verschillende sectoren en merken. het bedrijf nam in 2022 het besluit om vanaf juli dit jaar te stoppen met folder in print. De argumenten waren voor de Duitse consultant Bernd Zipper aanleiding het bedrijf te ‘beschuldigen’ van greenwashing. Morten Reitoft van INKISH.tv sprak met hem.
Lees verder...
ZOPI: double-digit prijsstijgingen in online print
FINANCIEEL – Het bekende ZOPI (Zipcon Onlineprint Prijsindex) overzicht, welke elk kwartaal door de bekende Duitse consultant Bernd Zipper wordt gepubliceerd, laat in het tweede kwartaal van dit jaar een forse stijging van de prijzen zien, zoals die gemiddeld door de online printbedrijven in de DACH landen (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland) worden gehanteerd.
Lees verder...
Duitse Online Print Symposium vierde 10e verjaardag
EVENEMENT – In dit tweede deel een terugblik op de zestal ‘Insight Pitches’ van innovatieve startups. Ze kregen elk een kwartier om hun diensten en/of producten te promoten. Daarnaast een overzicht van de overige lezingen en de conclusies van twee dagen #OPS2023.
Lees verder...
#OPS2022: Platformen, customization en werkklimaat
EVENEMENTEN – Deel 2 van het verslag van het Online Print Symposium eind april in München met de belangrijkste online print trends op een rijtje gezet. Vandaag: Online print naar platformeconomie; mass customization en een gezond werknemersklimaat.
Premium...
Online Print Symposium met inspirerend programma
EVENEMENT – Het Online Print Symposium #OPS2022, georganiseerd door Zipcon, is de Duitse ’tegenhanger’ voor het door het VIGC georganiseerde Benelux Online Print Event in Antwerpen op 8 juni van dit jaar. Bezoek je beide events, dan ben je voor geheel Europa goed op de hoogte van het internationale online print speelveld. De preview.
Lees verder...
Zipcon toont de Online Print Price Index
FINANCIEEL – Het in kaart brengen van de gevolgen van diverse kostenverhogingen binnen de branche, vergt het nodige onderzoek. Judith Grajewski, voorheen redacteur bij Deutscher Drucker maakte de volgende analyse rondom de Zipcon Online Print Price Index (ZOPI). De verkoopprijzen in het online segment stegen fors.
Lees verder...
Bernd Zipper bij INKISH: niet zomaar online print
BRANCHE – Het aantal online trainingen, seminars en interview groeit met de dag. Soms diepgaande technische kennis, soms algemeen beschouwend. Het Deense bedrijf INKISH was al eerder bekend van de vele filmproducties in en rondom de printmediabranche. In de afgelopen maanden is hun bekendheid alleen maar toegenomen.
Premium...
Online Print Symposium 2020: ongeremd optimisme
EVENEMENT – Het jaarlijkse Online Print Symposium van Bernd Zipper heeft met de 2020 editie nog steeds een internationale opzet, maar de meeste sprekers en deelnemers kwamen uit Duitsland. De redactie maakte een samenvatting van een aantal lezingen op basis van meerdere (social) mediabronnen en waar nodig voorzien van commentaar.
Premium...
Bernd Zipper: ‘Online print succesvol businessmodel’
EVENEMENT – Een driedelige serie met de highlights van het Online Print Symposium in München op 3 en 4 april 2019. Deel 1: Overview huidige online print markt.
Premium...
Reacties