MULTIMEDIA – De abonnees van printmedianieuws zijn het al jaren gewend, betalen voor artikelen achter de betaalmuur. Steeds meer uitgevers van kranten en tijdschriften gaan geheel of gedeeltelijk over op betalen voor online content. Het einde van de afhankelijkheid van advertenties in een online wereld in zicht?
Premium...
Kort nieuws o.a. Roto Smeets, cijfers NOM, Sanoma
KORT NIEUWS – De balans tussen print en digitaal wordt voortdurend op de proef gesteld. Deze week nieuws van o.a. Roto Smeets, digital-first bij krantenuitgever NRC, terwijl Sanoma juist het geloof in print accentueert. Verder deze week het overlijden van AD oprichter en ‘papierman’ Willem Pluygers, ook uitgever Hearst blijft geloven in print, maar daartegenover staat de groei in digitaal bereik van magazine merken.
Premium...
Hoe overleef je als uitgever? Dat kan deels met ook ‘gewoon blijven drukken’
Adformatie publiceerde afgelopen week een lezenswaardige coverstory over uitgevers die moeten ‘overleven in het digitale tijdperk’. Op zoek in de Verenigde Staten naar het antwoord werd een top 10 lijstje samengesteld met survival-tips. ‘Gewoon blijven drukken’ staat op plaats 10.
Premium...
Reacties