BRANCHE – Het was Heidelberg die al eerste het initiatief nam om van de 5000 aangesloten offset persen uit 50 landen, productiegegevens te verzamelen van de segmenten commercial print en packaging/labels. Op basis van die gegevens tonen zij sinds week 12 van dit jaar de gevolgen van corona binnen de branche.
Premium...
Marketeers verzuipen in big-data bij mediakeuze
MULTIMEDIA – Dat was één van de conclusies van de vorige week gehouden techbeurs CES 2020 in Las Vegas. De vierdaagse beurs stond bol van aandacht voor marketing, big-data en adverteren.
Premium...
INCTspiratie: zoeken naar effectief datagebruik
EVENEMENT – Onder de titel ‘Datastrategie voor Uitgevers’ zette organisator David Huijzer het vizier op scherp. Ondanks de aansprekende lezingen voorzien van voorbeelden, werd er binnen ‘werkgroepjes’ volop gediscussieerd over de wenselijkheid van de meetbaarheid van alle mediagedragingen van consumenten.
Lees verder...
Weekendopinie: ‘Big Data – The Next Big Thing?’
15 jaar geleden heette dit ‘verschijnsel’ database printing of personalized printing en kwam maar matig van de grond. Nu heet het ‘big data’ en iedereen komt in beweging. Zijn er nu wel realistische kansen voor de grafische branche?
Premium...
Big data als aanjager van print
De officiële ingebruikname van hoogvolume de Truepress Jet520HD bij Direct mail-bedrijf Nic. Oud vorige week stond vooral in het teken van het nieuwe business model. Het Heerhugowaardse bedrijf zet stevig in op ‘targeting’ en gaat de samenwerking aan met specialisten van Data Science Alkmaar.
Premium...
‘Big Data’: kans of luchtballon voor grafische branche?
De term ‘big data’ wordt regelmatig genoemd als gereedschap om de omzet te verhogen, de kosten te verlagen, de klantervaring te verbeteren en meer gewenste effecten. Wat is big data en zijn er echte kansen voor de grafische branche?
Premium...
Reacties