BEDRIJVEN – De zoekterm ‘Blendle’ op printmedianieuws resulteert in een aardig archief aan artikelen over de ‘online artikelen kiosk’, die sinds eind 2013 bestaat en soortgelijke initiatieven als Myjour en eLinea al lang geleden achter zich liet. Nu DPG Media vertrekt, is ook de toekomst voor Blendle onzeker.
Premium...
Alexander Klöpping wil niet managen maar bouwen
BEDRIJVEN – Klöpping verkocht zijn ‘artikelen kiosk’ Blendle een half jaar geleden aan het Franse Cafeyn. Hij zou voor onbepaalde tijd betrokken blijven bij de operationele taken.
Premium...
Blendle: ‘Betalen per artikel werkt tóch nog niet’
FINANCIEEL – Blendle stopt per 1 augustus met het betalen per artikel. Volgens oprichter Alexander Klöpping bleef het kruimelwerk. Betalen voor online content zit weliswaar in de lift, maar het ultieme businessmodel is nog niet gevonden. Zeker is wel dat betalen per artikel teveel twijfels oproept bij de lezer. Is het artikel wel 20 of 40 cent waard? Vooraf weet je dat dus nooit.
Premium...
Haalt Blendle 2020 na nieuwe kapitaalinjectie?
BEDRIJVEN – Het leek zo mooi, betalen per artikel. Ook printmedianieuws heeft er vaak over gedacht. Blendle stopt er niet mee, maar voegt een ‘min of meer gewoon’ model toe, betalen voor een geselecteerde reeks artikelen. In print lastig te doen, maar online oneindig veel mogelijkheden. Hoe gaat het met Blendle in ons land?
Premium...
Blendle voert in USA ongelijke strijd
BEDRIJVEN – In ons vorige artikel over Blendle werden we geïnspireerd door Bertus Bouman, die de situatie in Duitsland optekende voor het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek. Nu is het de beurt aan Hans Klis, die Blendle meteen op een laag pitje zet door de macht van Apple en Google.
Premium...
Duitse krantenuitgevers: ‘Blendle niet meer nodig’
BEDRIJVEN – Blendle stapte in de digitale ‘kioskendienst’ op het moment dat krantenuitgevers redactiesystemen, advertentiesystemen en abonnementensystemen niet of nauwelijks gekoppeld konden krijgen om een effectief geïntegreerd digitaal aanbod aan consumenten te bieden. Blendle stapte in dat gebrek, maar krantenuitgevers en vooral hun software leveranciers, leerden snel.
Premium...
Kort nieuws o.a. IFRA Berlijn, Printforce, GlassPrint
KORT NIEUWS – Vanaf 10 oktober staan de deuren in Berlijn open voor de krantenbeurs IFRA EXPO. Printforce uit Alphen aan den Rijn komt voor 50% in handen van CB Logistics. En sign vakblad SignPro organiseert de Sign Pro College Day over automatisering in groot formaat toepassingen.
Premium...
Persgroep CEO Van Thillo: balans print en digitaal
OPINIE – Daar waar TMG vooral worstelt met haar crossmediale ambities, lijkt de Persgroep met een gedegen, maar misschien wel wat trage houding, de juiste balans te vinden. Topman Van Thillo gaf openheid van zaken in Adformatie. Onze interpretaties.
Premium...
Omzet papieren boeken blijft stijgen
PERSBERICHTEN – Ook in 2016 blijft de omzet van boeken stijgen, vooral ‘niet-Nederlandstalige titels’. Ook opvallend is de grote stijging van papieren Kerstkaarten in het zakelijke segment. En nog veel meer persberichten afgelopen week.
Lees verder...
Weekendopinie: betalen per artikel?
Het zal u niet verbazen dat wij als uitgever ook nadenken over de wijze waarop wij het voor u zo makkelijk mogelijk kunnen maken om onze artikelen te lezen. En dat is een lastige taak, wij willen dan ook graag uw medewerking.
Lees verder...
Reacties