PRODUCTIE INNOVATIE – De wereld van de grafimedia is complex, verandert in een zeer rap tempo, maar is ook uitdagend. Innovatie staat om die reden dan ook bij veel ondernemers hoog op de agenda. Het is vernieuwing en impact realiseren.
Premium...
Innoveren met het Canvasmodel businessmodel
PRODUCTIE INNOVATIE – Door ingrijpende ontwikkelingen in technologie, markt en economie, staat bij veel grafische bedrijven het bestaande businessmodel onder druk. Continu nadenken over het businessmodel is voor de ondernemer een absolute must. Het businessmodel Canvas kan daarbij een simpel maar zeer doeltreffend hulpmiddel zijn.
Premium...
Haalt Blendle 2020 na nieuwe kapitaalinjectie?
BEDRIJVEN – Het leek zo mooi, betalen per artikel. Ook printmedianieuws heeft er vaak over gedacht. Blendle stopt er niet mee, maar voegt een ‘min of meer gewoon’ model toe, betalen voor een geselecteerde reeks artikelen. In print lastig te doen, maar online oneindig veel mogelijkheden. Hoe gaat het met Blendle in ons land?
Premium...
Krantenpers BDUprint drukt vooral ‘magazines’
BEDRIJVEN – Welke drukker investeert er nog in ijzer? De Koninklijke BDU dus. Commercieel directeur Martin van Ee geeft een toelichting op de investering in een nieuwe krantenpers. En hij legt uit waarom de vellendrukkerij wordt afgestoten.
Premium...
Weekendopinie: Disruptie, iets voor u?
‘Disrupt your own businessmodel’, we horen dit soort uitdrukkingen maar al te vaak. Is disruptie iets voor u?
Premium...
Weekendopinie: betalen per artikel?
Het zal u niet verbazen dat wij als uitgever ook nadenken over de wijze waarop wij het voor u zo makkelijk mogelijk kunnen maken om onze artikelen te lezen. En dat is een lastige taak, wij willen dan ook graag uw medewerking.
Lees verder...
Weekendopinie: iPad 5 jaar ‘concurrent van papier’?
‘De iPad als concurrent van papier’, dat was de strekking van een uitspraak van Cees Verweij een jaar na zijn aantreden als KVGO voorzitter in 2010. Hoe staat de iPad er nu voor en wat is er terecht gekomen van die vermeende concurrentie?
Premium...
Hoe overleef je als uitgever? Dat kan deels met ook ‘gewoon blijven drukken’
Adformatie publiceerde afgelopen week een lezenswaardige coverstory over uitgevers die moeten ‘overleven in het digitale tijdperk’. Op zoek in de Verenigde Staten naar het antwoord werd een top 10 lijstje samengesteld met survival-tips. ‘Gewoon blijven drukken’ staat op plaats 10.
Premium...
Fosfor – Amsterdamse uitgever zonder print, maar met nieuw businessmodel
Om uitgever te worden in een tijd dat het medium print onder druk staat in vrijwel alle traditionele segmenten van het medialandschap, is moed, doorzettingsvermogen en vooral nieuw denken nodig. Fosfor in Amsterdam deed die opmerkelijke stap. De start van Fosfor werd o.a. mogelijk gemaakt door het Stimuleringsfonds voor de Pers.
Premium...
Reacties