BRANCHE – Smithers Pira is een bekend onderzoeksbureau in de internationale printmedia segmenten. In hun laatste rapport kijken zij 5 jaar vooruit en doen de volgende voorspellingen.
Premium...
Trend dalende prijzen gestopt, omzet blijft achter
BRANCHE – In opdracht van het KVGO tekent onderzoek Jos Teunen van het GOC diverse trends op die kenmerkend zijn voor 2018 en wellicht een iets positiever beeld voor 2019.
Lees verder...
Antalis volop vertrouwen in cijfers 2019
Distributeur Antalis maakte afgelopen week de resultaten bekend over 2018. De winstgevendheid werd beïnvloed door onzekerheden rondom Brexit, valutaschommelingen en afnemende papiervolumes en toenemende grondstofkosten.
Premium...
Omzet Persgroep steeg in 2018 met 9%
De Persgroep zet nieuwe stap in digitale transformatie en boekte sterke resultaten in 2018.
Premium...
Grafimedia in Cijfers 2018 – nuances door Jos Teunen
BRANCHE – De verwachtingen dat het algemene economische herstel van onze economie ook zijn vruchten zou afwerpen in de grafische is gemiddeld gezien niet uitgekomen. Dat zegt onderzoeker Jos Teunen na het verschijnen van de nieuwste editie van grafimedia in cijfers van het A&O Fonds Grafimediabranche.
Lees verder...
FD zegt dat kranten rommelen met hun online cijfers
BRANCHE – Decennia lang waren de cijfers van kranten gebaseerd op de printoplage en daarbinnen opgesplitst in abonnementen en losse verkopen. De talrijke online businessmodellen verdeeld over alle titels maken de cijfers inmiddels vrijwel ondoorzichtig.
Premium...
Objectief oordeel cijfers steeds complexer
BRANCHE – Het jaar loopt bijna ten einde, met traditioneel het laatste kwartaal als ‘goedmaker’ van het jaar. Het CBS becijferde de branchecijfers en onderzoeker Jos Teunen van het GOC analyseerde de cijfers en trok zijn conclusies.
Premium...
Kort nieuws o.a. PrintPakt, cijfers, bier en onderzoek
KORT NIEUWS – De ‘makers’ van PrintPakt presenteerden deze week hun line-up aan sprekers voor het Dutch Design week evenement, welke vanaf 21 oktober van start gaat. Duidelijke cijfers over oplageontwikkelingen in print en online bij kranten. Afwasbare zelfklevende etiketten voor Belgisch bier. Een collectie van nieuws, bijeenkomsten en analyses van deze week.
Premium...
Belgische tijdschriften vertonen dalende cijfers
Ook België kent dalende oplagecijfers in de tijdschriftensector. Sommige bladen hebben te maken met ‘double digit’ krimpcijfers. Slechts een enkeling toont een bescheiden groei. Twee maandbladen groeiden met ‘double digit’ cijfers.
Premium...
Weekendopinie: Het gaat nog steeds goed met de Mac
Apple maakte deze week wederom topcijfers bekend, ondanks een dalende trend binnen de koers van de technologie reus. De iPhone laat in aantallen de cijfers van verkochte Macs verbleken.
Premium...
Adobe Creative Cloud heeft 6,17 miljoen abonnees
Ruim twee weken geleden publiceerde Adobe indrukwekkende cijfers over het vierde kwartaal. De Nederlander Vincent Everts interviewde mede-oprichter Charles Geschke en vroeg hem naar de belangrijkse business model switch.
Premium...
Nuances nodig in ‘Grafimedia in cijfers 2015’
Het aantal faillisementen in de branche lijkt af te nemen, van 140 in 2010 tot 75 in 2014. Een voorbode voor herstel van de branche of slechts een beetje positieve marketing om de sfeer wat te verbeteren?
Premium...
Aandeel verkochte e-books blijft in 2014 steken op 5%
De cijfers van het Centraal Boekhuis in samenwerking met GfK laten weliswaar in het laatste kwartaal een forse toename zien van 22%, toch blijven e-books met 5% van de totale boekenverkoop een marginaal marktsegment.
Premium...
Succesvolle gratis periode voor printmedianieuws.nl
De afgelopen twee weken waren de artikelen van printmedianieuws gratis vanwege ons eenjarige bestaan. Met als doel aan de lezers een indruk te geven hetgeen wij dagelijks aan het nieuws en achtergronden van het nieuws publiceren over de wereld van de gedrukte media. Met een forse toename van de bezoekcijfers.
Lees verder...
Gratis tijdschriften vooral springlevend in retail segment
Naast de wekelijkse brievenbusreclame zijn het vooral retailers die in hoge frequentie tijdschriften uitgeven in hoge oplages. Na de top drie is het aanbod niet echt eenduidige en zijn de oplages aanzienlijk lager.
Lees verder...
Reacties