MILIEU – De maatschappij heeft momenteel wel wat anders aan ‘zijn’ hoofd dan de JAJA sticker. Kennelijk maakt de kleine lokale politiek zich nog wel druk om dit al jaren bestaande maar zo geplaagde fenomeen. In politiek Den Haag wordt er nauwelijks nog aandacht aan besteed.
Premium...
InMijnBus.nl ondoordacht voor de bezorgers
BRANCHE – Het is volkomen onduidelijk waarom MailDB zonder enig overleg het initiatief InMijnBus.nl heeft ontwikkeld. De ‘app’ zou de ‘verwarring’ aan brievenbusstickers moeten tegengaan. De bezorger zou per brievenbus moeten bekijken wat een consument wel of niet in de brievenbus wil ontvangen.
Premium...
Spotta en Gamma: ‘Helpen met plakken JA/JA- sticker’
BRANCHE – Spotta zegt op haar LinkedIn pagina onderzoek te hebben gedaan naar de wens van consumenten om wel folders te willen ontvangen, maar kennelijk niet de moeite nemen om de JAJA sticker op te plakken.
Premium...
City met oplage 700.000 grootste huis-aan-huisblad
BEDRIJVEN – De groei van City is een opsteker in de strijd tegen de JAJA sticker. Het bereik van 700.000 exemplaren omvat ongeveer 1,4 miljoen huishoudens. Dat is inmiddels al 17,5% van alle huishoudens in Nederland. City groeide flink in de afgelopen 3 jaar.
Premium...
City wil doorgroeien tot oplage 2 miljoen
BRANCHE – Terwijl de juridische stilte rondom de JAJA sticker eigenlijk niemand meer echt bezig houdt, ontwikkelt het huis-aan-huis blad City zich volop. Vanaf deze week verschijnt het blad in vijf steden: Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Tilburg en Haarlem.
Premium...
City in het speelveld van lokale huis-aan-huiskranten
BRANCHE – Met 25% redactionele inhoud is het vernieuwde huis-aan-huis ‘magazine’ City volledig voorbereid op een verdere opmars van de JAJA sticker. Haarlem en Tilburg krijgen als deze nieuwe huis-aan-huis uitgave die voldoet aan die eigen voorwaarde. Hoe verhoudt City zich in deze opzet ten opzichte van de bestaande huis-aan-huis kranten?
Premium...
Rechter heeft het moeilijk met JAJA besluit
OPINIE – Eergisteren zou de rechter uitspraak hebben gedaan in het hoger beroep rondom de JAJA sticker. Het gebeurde wederom niet. De rechter zit met een dilemma met verstrekkende gevolgen, welke uitspraak hij ook doet.
Premium...
Handhavingsprocedure A’dam tegen City kansloos
BRANCHE – Symboolpolitiek is het enige te bedenken woord voor een machteloze gemeenteraad in Amsterdam in een poging het locale huis-aan-huis blad City te dwingen tot stoppen. De raad bemoeit zich met de verhouding reclame ten opzichte van de redactionele inhoud.
Premium...
Kort nieuws o.a. City ‘krant’, Sign2Com, Agfa-Igepa
KORT NIEUWS – City overdrijft eigen journalistieke waarde ten opzichte van JA/JA reclamebelang. Het zoveelste rapport over kansen print. Het najaarsprogramma van VIGC. Agfa en Igepa gaan in België samenwerken. Onze collectie berichten, aankondigingen, nationaal en internationaal nieuws, deze week wederom voor onze abonnees geselecteerd.
Premium...
Nieuwe fase in soap ‘JA/JA’ sticker in Amsterdam
KORT NIEUWS – De gemeente Amsterdam gaat onderzoeken of het huis-aan-huisblad City Amsterdam ‘aangepakt’ kan worden. De gemeente vindt dat het blad ‘gewoon’ een reclamefolder is. Het Parool publiceerde vandaag de mening van de gemeente.
Premium...
Nieuwe huis-aan-huis krant in Amsterdam een feit
BRANCHE – Wat afgelopen week nog onzeker leek te zijn, is nu een feit. Diverse retail bedrijven hebben de handen in één gestoken om samen met het bedrijf Trusted Media een wekelijkse huis-aan-huis krant uit te gaan geven in een oplage van royaal meer dan 318.000 exemplaren. De JA/JA aanhangers hebben het nakijken.
Lees verder...
Reacties