PARTNER BIJDRAGE – Op 19 november 2024 organiseren Antalis, Dienstencentrum en Dataline een exclusief seminarie voor ondernemers en professionals in de grafische sector. Dit evenement biedt belangrijke inzichten en tools om de CO2-uitstoot van grafische productieprocessen te berekenen en te rapporteren. Bovendien komen printbedrijven er te weten hoe aandacht voor duurzaamheid ook een positieve effect kan hebben op hun marges.
Lees verder...
MDMX: Een offensief grafimedia netwerk
BRANCHE – In het jaar 2012 is het offensieve netwerk MDMX opgestart. Kees Mouthaan en Ingrid Bijkerk stonden aan de basis van dit initiatief. Bij dit type netwerk is de essentie het realiseren van groei en versterking van markt- en rendementspositie. Bij de start telde het netwerk 12 leden. Hoe staat het er nu voor?
Premium...
De Bron Groep: bijna 75 jaar een bron van inspiratie
BEDRIJVEN – De Bron Groep profileert zich al bijna 75 jaar in de grafische industrie als specialist op het gebied van nabewerking van drukwerk. De Bron Groep produceert op twee plaatsen in Nederland. Dat zijn Uithoorn en Soest. De redactie ging eens kijken bij de vestiging in Uithoorn.
Premium...
Een bijzonder cadeau voor de 100 jarige GSOB – 2
PARTNER BIJDRAGE – Ter gelegenheid van het 100 jarig bestaan van de Grafimediastudiegroep GSOB kreeg deze vereniging wel een heel bijzonder cadeau aangeboden. Goede gever was Jaap van Duren, general manager van FUJIFILM Netherlands BV. Deel 2.
Lees verder...
Een bijzonder cadeau voor de 100 jarige GSOB
PARTNER BIJDRAGE – Ter gelegenheid van het 100 jarig bestaan van de Grafimediastudiegroep GSOB kreeg deze vereniging wel een heel bijzonder cadeau aangeboden. Goede gever was Jaap van Duren, general manager van FUJIFILM Netherlands BV. Deel 1.
Lees verder...
Special van het Informatiecentrum Papier en Karton
BRANCHE – Het Informatiecentrum Papier & Karton bracht vorige maand een speciale uitgave uit met de titel Duurzaamheid Papier en Karton. Deze in samenwerking met Drukkerij Em. De Jong geproduceerde uitgave was in het hele land in meerdere edities van huis-aan-huisbladen te vinden.
Premium...
Verantwoord ondernemen als marketinginstrument
MENSEN – Sinds twee jaar is Han Verkerk werkzaam als commercieel directeur bij Tuijtel. Onder de bedrijfsnaam Tuijtel staat vermeld ‘ideas to paper’. De redactie vroeg aan Han Verkerk om dit eens nader toe te lichten.
Premium...
Digitaal is schoon, die perceptie heeft de overhand
MILIEU – Nee, het gaat zeker niet over hi-end digitale printoplossingen, maar over ons dagelijkse gebruik van digitale communicatie kanalen. Die kanalen hebben de perceptie schoon te zijn, terwijl print het vervuilende imago maar niet van zich af kan schudden.
Premium...
Verrassend initiatief in de verpakkingswereld
VERPAKKINGSMEDIA – De verpakkingsindustrie in Nederland staat bekend om vooruitstrevende en innovatieve ontwikkelingen. Aan zaken die te maken hebben met het milieu wordt op grote schaal ook veel aandacht besteed. Echter nog niet genoeg en het mag best wat sneller volgens een aantal deskundigen in de verpakkingsbranche.
Premium...
Feiten en fabels maken samen de CO2 marketing
OPINIE – Cijfers over CO2 worden vrijwel dagelijks over de gewone mens ‘uitgestrooid’. Het voelt inmiddels bijna als straf, zodra je je benzine- of dieselauto instapt, je de open haard ontsteekt of zelfs het lef hebt om in een vliegtuig te stappen. Ook in onze branche is er veel discussie over het verschijnsel. Marketing in een oerwoud van feiten en fabels.
Premium...
Verpakkingsmateriaal sleutelpositie voor het klimaat
VERPAKKINGSMEDIA – Door over te schakelen van plastic op karton kan de impact van een verpakking op het klimaat met 99 procent worden verminderd. Voor mensen uit de gehele keten die de keuze van verpakkingsmateriaal beïnvloeden, is het belang groot om kennis op te doen rondom alle mogelijke milieu aspecten van beide soorten verpakkingen.
Premium...
Grote printer leveranciers in ‘gevecht’ om de gunst van gemeente Utrecht
Ondanks het feit dat ‘digitaal werken’ binnen gemeenten de voorkeur gaat krijgen, is het nog steeds aantrekkelijk om als printer leverancier in de ‘gunst’ te komen bij vooral grotere gemeentes. Utrecht staat aan de vooravond van een grote overeenkomst met één van de printer leveranciers, waaronder Ricoh, Océ en Xerox. De omvang de gesplitste opdracht voor apparatuur en services zal in ieder geval per boekjaar kleiner zijn dan de vorige aanbesteding.
Premium...
Reacties