OPINIE – Tijdens de corona-pandemie leek het er even op of ‘alles’ wat met print of fysieke bijeenkomst te maken had, zou verdwijnen naar online. Het bleek een korte termijn reactie te zijn op een – achteraf bezien – redelijk korte verstorende periode in het menselijk leven. Direct Mail komt sterker terug dan ooit en is een duidelijk voorbeeld van de vitaliteit van het medium print.
Premium...
Print.com: combinatie eigen productie en partners
PARTNER BIJDRAGE – Print.com heeft recent de resterende aandelen van het TMB Image Centre in Oss overgenomen en de eigen printproductie uitgebreid onder de nieuwe naam Print.com Productions. Tegelijkertijd blijft het B2B platform vertrouwen op een netwerk van productiepartners om verder te groeien.
Lees verder...
Stukje historie uit 2007: het begrip crossmedialisme
(WEEKEND)OPINIE – Crossmedialisme: fictie of werkelijkheid? Het woord crossmedia zorgt onverminderd voor volle seminars, talloze artikelen en veel marketing geweld om vanuit welk bestaand medium dan ook, vooral nieuwe media toe te passen om boodschappen op meerdere manieren aan de man te brengen. Een stukje geschiedenis opgetekend in 2007 op marketingfacts.nl. Wat is er over van de meningen van 13 jaar geleden?
Premium...
Op Experience Tour bij Quantes in Rijswijk
BEDRIJVEN – Voor elke onderneming die de omslag wil maken naar werkelijke klantgerichtheid geldt, dat inspirerende en gevisualiseerde verhalen veel sprekender zijn dan de gebruikelijke bedrijfsinformatie. Bij Quantes doen ze dit door met enige regelmaat klanten en prospects op het bedrijf uit te nodigen voor een zogenaamde Experience Tour. Printmedianieuws was ook uitgenodigd.
Premium...
‘Omnichannel’ keuzes complex en nooit eenduidig
OPINIE – In vrijwel elke media evolutie hebben nieuwe vaktermen gezorgd voor duiding aan de op dat moment gaande ontwikkeling. Voorafgaand aan omnichannel communicatie, kenden we multimedia en later crossmedia. Welke mogelijkheden biedt omnichannel in relatie tot print?
Premium...
Andree Bergman over ondernemen en topsport
BEDRIJVEN – Er wordt wel gezegd dat vandaag de dag ondernemen in de grafimedia industrie vergeleken kan worden met het bedrijven van topsport. Of dit echt zo is, is een interessante vraag voor Andree Bergman. Een voormalig topsporter die thans algemeen directeur is van de Bergman Media Groep.
Premium...
Weekendopinie: 30 jaar terug – 30 jaar vooruit in crossmedia
30 jaar geleden bestond de term crossmedia nog niet, eind jaren tachtig was er hooguit sprake van multimedia, vooral een term ingegeven door techneuten. Crossmedia ontstond pas toen vooral marketeers het effect van mediakanalen gingen combineren. Overleeft crossmedia print in 2045?
Premium...
S1 van Sanoma gaat miljoen millennials veroveren
Van enig bescheiden optreden tijdens het uitgeverscongres was bij Peter de Mönnink, CEO van Sanoma Media Netherlands / SBS Broadcasting geen sprake: ‘Wat Facebook kan, dat kan ik toch ook?’. Hij zette er nog net een vraagteken achter.
Premium...
Succesvolle crossmedia strategie
Een succesvolle crossmedia strategie is niet altijd even makkelijk. Wat valt er te leren van hetgeen gebeurt bij Voetbal International?
Premium...
Tetterode wil te snel ‘crossmedia publiceren’
Het laatste nieuwtje bij Tetterode luidt: ‘Crossmedia publiceren – zo pak je het gemakkelijk aan’, maar bij navraag bleek dat het handelshuis nog lang niet klaar is voor deze noviteit.
Premium...
Robijn (FNV KIEM): ‘Hek tussen onze media doelgroepen niet goed’
Hans Robijn (57) maakte een voor velen vrij onverwachte ‘loopbaansprong’ van internationaal vrachtwagenchauffeur naar vakbondsadviseur, die tussendoor ook nog ‘even’ arbeidsrecht ging studeren. Wat vindt hij van het mediabeleid van FNV-KIEM?
Premium...
Retail Crossmedia Summit: papieren folder of een app?
Herbert Haaij is de man achter de tweede Retail Crossmedia Summit, welke op 11 februari wordt gehouden in Utrecht. Retailers uit diverse marktsegmenten, bureaus, verspreiders, en toeleveranciers vormen de basis van zowel sprekers als publiek. Centraal staat de vraag ‘gedrukte folder of app?’. Is 2014 het jaar van de overgang?
Premium...
Crossmediale ambities voor 2014? Uw verhaal op printmedianieuws.nl
Crossmedia blijft het ’toverwoord’ voor de inzet van nieuwe media kanalen. Uitgevers experimenteren volop met digitale varianten van kranten en tijdschriften. Kijken drukkerijen toe? Of zijn er ook kansen? Vertel ons uw verhaal, wij gaan op zoek naar de meest innovatieve grafische bedrijven.
Lees verder...
Geen toekomst voor tijdschriften: waar of niet waar?
Volgens Ellen Verbeek zijn er over vijf jaar geen (papieren) tijdschriften meer. Redacteur Peter Luit denkt daar heel anders over. ‘Tijdschriften kunnen in leven blijven als deze zich multimediaal ontwikkelen.’ Wie heeft er gelijk?
Premium...
Reacties