MULTIMEDIA – Het Duitse softwarebedrijf InBetween deed onderzoek naar de status van database publishing in relatie tot print versus online onder haar klanten. Het bedrijf bedient al 30 jaar lang wereldwijd zo een 200 klanten, verdeeld over zo een 100 sectoren op dit gebied, zodat de uitkomsten van het onderzoek niet beperkt zijn tot alleen Duitsland.
Premium...
Geen webshop, toch effectieve website. De principes.
BRANCHE – In onze eerste twee afleveringen in de serie over online marketing voor printmediabedrijven keken we vooral naar voorbeelden van een aantal bedrijven. Vanaf volgende week gaan we dieper in op de individuele bedrijven. Deze week de uitleg voor de basis van een effectieve website, als je de keuze hebt gemaakt de markt niet te benaderen met een webshop.
Premium...
‘Big Data’: kans of luchtballon voor grafische branche?
De term ‘big data’ wordt regelmatig genoemd als gereedschap om de omzet te verhogen, de kosten te verlagen, de klantervaring te verbeteren en meer gewenste effecten. Wat is big data en zijn er echte kansen voor de grafische branche?
Premium...
Reacties