PERSBERICHTEN – Het klinkt veelbelovend: ‘De toekomst van digitaal is print’, aldus een bekende marketeer tegen een zaal vol adverteerders. Steeds meer weerstand tegen ad blockers is goed voor print. Drukkerij De Groot heeft een eigen papierlijn: Greatex. En meer persberichten afgelopen week.
Premium...
De Groot: ‘We moeten onze klanten ontzorgen’
BEDRIJVEN – Drukkerij De Groot noemt zich sinds kort ‘De Groot: grootsgedrukt’. Algemeen directeur Wim Everts wil de klanten van De Groot vooral ‘ontzorgen’, met behulp van slimme software en het regelen van de logistiek.
Premium...
Grootse Drukkerij De Groot: ‘We blijven drukkers’
BEDRIJVEN – Het uiterlijk van De Groot Drukkerij uit Goudriaan heeft een metamorfose ondergaan en gaat verder onder de naam ‘De Groot: grootsgedrukt.nl’. Met een nieuwe algemeen directeur: Wim Everts leidt het familiebedrijf sinds september vorig jaar.
Premium...
Grotere capaciteit De Groot door nieuwe vellenpers
PERSBERICHTEN – Drukkerij De Groot koopt een snelle KBA Rapida 106 vellenpers. Reclameland kiest voor een Kodak belichter. Bild begint een dagelijkse voetbalkrant. Halfjaarcijfers van uitgevers. Drukkerij De Lithograaf is 35 jaar. En meer.
Lees verder...
Communisis wil groeien in ‘Brand Deployment’
Het grote Engelse bedrijf Communisis wil verder groeien in de Europa. ‘Great people executing brand communications brilliantly’, dat is het motto bij deze multinational, zegt sales director Edward Fuchs.
Premium...
Hoogtepunten van Grafische Vakbeurs, Xeikon Café en 3D Printing
Deze week was niet alleen de Grafische Vakbeurs in Gorinchem, ook was er RapidPro met 3D printing en het Xeikon Café met allerlei nieuwe snufjes. Jan Vroegop leidt ons door de hoogtepunten van deze drie bijenkomsten.
Premium...
Gedrukte oplage Charlie Hebdo naar zeven miljoen exemplaren
Printmedianieuws maakt elke maandag een selectie van de belangrijkste persberichten van de afgelopen week uit de grafische bedrijfstak. Het Engelse weekblad The Economist verscheen in Singapore zonder pagina 22: de drukker was het niet eens met de afbeelding van Charlie Hebdo.
Lees verder...
Dalend aantal leden voor VKGO
Net als grote broer KVGO kampt ook de vereniging van kleine grafische ondernemingen (VKGO) met een dalend ledenbestand. Dat bleek op de ALV van 20 november.
Premium...
Marktaandeel persfabrikant Komori moet omhoog
De Japanse drukpersenfabrikant Komori doet het vooral in Engeland erg goed. Maar de omzet in Nederland blijft achter. ‘Die moet omhoog’, zegt de nieuwe dealer Atécé Graphic Products. Komori is een wereldspeler met een omzet van 600 miljoen euro en 1800 medewerkers.
Premium...
‘Nooit meer Hardenberg’
Dat schreef onze correspondent Peter Zwetsloot over de ‘volkomen mislukte’ grafische beurs in Hardenberg. En Roto Smeets Group wil geen uitgever worden, maar wel taken overnemen. Printmedianieuws kijkt terug op een interessante week, en altijd ‘met een knipoog’, dat weet u.
Lees verder...
Reorganisatie Drukkerij De Groot ‘nodig om te groeien’
Afgelopen week kregen de 200 medewerkers van Drukkerij De Groot uit Goudriaan te horen dat er dertig arbeidsplaatsen gaan vervallen in 2014. Het bedrijf gaat reorganiseren om de komende jaren te kunnen blijven groeien. Reorganiseren en toch groeien, hoe doe je dat?
Lees verder...
Reacties