BUITENLAND – Dat het geen storm meer loopt in de aanschaf van nieuwe rotatieoffsetpersen is wereldwijd wel bekend. Manroland|GOSS dankt haar bestaan inmiddels mede door de handel in occasions, verhuizingen en wederopbouw van bestaande persen en onderdelen. De twee nieuwe manroland|GOSS LITHOMAN IV rotatieoffsetpersen bij het Amerikaanse Quad zijn dan ook zeker vermeldenswaardig.
Premium...
Lokale politieke discussies over JAJA niet voorbij
MILIEU – De maatschappij heeft momenteel wel wat anders aan ‘zijn’ hoofd dan de JAJA sticker. Kennelijk maakt de kleine lokale politiek zich nog wel druk om dit al jaren bestaande maar zo geplaagde fenomeen. In politiek Den Haag wordt er nauwelijks nog aandacht aan besteed.
Premium...
Is landelijk beleid JA/JA-sticker de oplossing?
BRANCHE – Ramona van den Bosch schreef een column op de website van MKB Nederland, waarin zij duidelijk maakte dat de organisatie het NEE/NEE systeem prima vindt werken. Die mening vormde de basis van een gesprek met VNG (Vereniging van Nederlandse Gemeenten) over het veel besproken onderwerp. Op weg naar een landelijk JA/JA beleid?
Premium...
Alles over de JA/JA sticker en de foldermarkt
MARKETING – Deze Retail Only is uitsluitend toegankelijk voor retailer & merkfabrikant. Als retailers onder elkaar de veranderingen in de foldermarkt bespreken. Wat zijn de eerste ervaringen met de ja-ja sticker in Amsterdam. Wat zijn de alternatieven. Welke kansen biedt de technologie. Wat weten we van de impact digitaal versus print. Wat zijn de kostenaspecten van verschillende opties.
Lees verder...
‘Online is vriend, niet de vijand van print’
EVENEMENT – Blokker was met 4 deelnemers aanwezig op het Brievenbusreclame congres in de Hallen te Amsterdam. Ondanks de berichten in de media rondom deze retailketen kijkt het bedrijf positief naar de markt en de door hun ingezette mediakanalen. In print en online.
Lees verder...
Weekendopinie: Folderverbod Amsterdam kansloos
Nieuw is de ‘JA-JA’ sticker niet . Al in 2013 werd deze ‘opt-in’ geïntroduceerd, in tegenstelling tot de ‘opt-out’, waarbij u alleen moest aangeven of u juist iets niet zou willen ontvangen. ‘NEE-NEE’ tegenover ‘JA-JA’ is een idee van de Partij voor de Dieren. Kansloos.
Premium...
Cijfers NOM Folder Monitor 2015: print domineert
Alke Bassler – research manager bij GfK Media – presenteerde tijdens het congres Brievenbusreclame 2015, de gemiddelde cijfers in de retailbranche. Printmedianieuws zet een aantal een aantal feiten op een rij.
Premium...
Wordt er geknabbeld aan het effect van de papieren folder?
Iedereen is het er over eens, metingen aan on-line campagnes leveren een schat aan informatie op, de effecten zijn beter te groeperen en zelf per persoon af te stemmen. Gepersonaliseerde digitale folders zouden de papieren folder allang hebben kunnen verdrijven. Maar is het waar?
Premium...
Reacties