Computer-to-plate zorgde in de negentiger jaren voor een revolutie in drukplaatvervaardiging. Na stormachtige ontwikkelingen bleef het de laatste jaren vrij rustig. Zal dat ook op Drupa 2016 het geval zijn? En behoudt Agfa Graphics haar grote marktaandeel?
Premium...
High-end grafisch printen: de ‘onvolprezen’ rest
In onze zoektocht naar een mogelijk toplijstje van grafische high-end printerleveranciers liggen Ricoh, Xerox, Xeikon, Canon/océ en HP-Indigo voor de hand. Maar hoe dan verder? Het speelveld is groter.
Premium...
FujiFilm Tilburg moet innoveren om te overleven
Peter Struik is al jaren directeur van de Fuji vestiging in Tilburg. In 2006 werd gestopt met consumenten filmrolletjes. Fotopapier, film en offsetplaten bleven over. Maar ook die markten verzadigen of drogen zelfs op. Hoe verder?
Premium...
Tweede generatie Jetpress onder de loep
Fujifilm combineerde vorige week het open huis met aanwezigheid op het Get Smart evenement in Brussel. Tijd om te kijken wat er van de veelbelovende, maar raadselachtige, Jetpress is geworden. Topkwaliteit velleninkjet op B2-formaat, maar dan logisch.
Premium...
LabelExpo-Europe Brussel komt er aan!
De markt voor labels en etiketten groeit tegen de klippen op. De standhouders van LabelExpo Europe (29 september t/m 2 oktober) laten dan ook veel nieuwe apparatuur zien. Vooral de groei in digitaaldruk is niet te stuiten.
Premium...
Bobst Groep neemt meerderheidsbelang in Nuova GIDUE Srl
Bobst Group SA, gevestigd in Mex, Zwitserland, nam medio mei 2015 een 65%-belang in Nuova GIDUE, in Capalle/Florence-Italië. Bedoeling is om dit op een geschikt moment om te zetten in een 100%-belang. Achtergronden en feiten waarom het Bobst-concern met 4800 mensen en 1.25 miljard Euro jaaromzet, het kleine Gidue met 60 mensen en 31 miljoen Euro jaaromzet, deels overneemt.
Premium...
Persfabrikant Heidelberg onderzoekt nieuwe business modellen
Na vijf verliesgevende jaren heeft Heidelberg weer een kleine plus laten zien. Maar er moet nog veel gebeuren voor een gezonde toekomst, zegt topman Linzbach. ‘We moeten groeien in dienstverlening, de verkoop van materialen en in de digitale wereld.’ En de kosten moeten omlaag.
Premium...
Reacties