KORT NIEUWS – De balans tussen print en digitaal wordt voortdurend op de proef gesteld. Deze week nieuws van o.a. Roto Smeets, digital-first bij krantenuitgever NRC, terwijl Sanoma juist het geloof in print accentueert. Verder deze week het overlijden van AD oprichter en ‘papierman’ Willem Pluygers, ook uitgever Hearst blijft geloven in print, maar daartegenover staat de groei in digitaal bereik van magazine merken.
Premium...
Extra exemplaren Harper’s Bazaar door Poolse drukker
‘Print is dus niet dood’, zegt hoofdredacteur Narinx naar aanleiding van het bijdrukken (in Polen!) van de eerste editie van de Nederlandse Harper’s Bazaar. Maar ook: Duitse drukkers zijn positiever over de economie dan een maand geleden. De jaarlijkse dagbladshow IFRA komt er aan, dit keer in Amsterdam.
Lees verder...
Hearst last van lagere oplage Cosmopolitan, ontslagen door minder advertentie inkomsten
Directeur Luc van Os bevestigt het beeld dat crossmediaspecialist Piet Bakker heeft opgetekend rondom de gemiddelde oplage bewegingen van een aantal titels van uitgever Hearst in Nederland. Adverteerders besteden ca. 15% minder en dat wordt dit jaar niet beter.
Premium...
Reacties