PRODUCTIE-INNOVATIE – In de nadagen van industriële reclamezeefdruk, middenin het tijdperk van solvent- en UV-inkjet, lanceerde Hewlett Packard op Fespa Genèvein 2008 zijn Latexinkt, met nieuwe- geëigende wideformatprinters. Wel met restrictieve applicaties in textiel- en homedécor. Maar Fespa’19-München ging HP ‘door de bocht’ met textielsublimatie-inkjetinkten.
Premium...
Groen, groener, groenst in Duits beurzenkwartet 2020
MILIEU – Een milieu-gefocust bezoek aan de vier de Duitse beurzen Heimtextil, PromoTex, PSI en Viscom leverde een gemêleerd beeld over de groene inspanningen op deze expo’s. Duidelijk is wel: hoe specifieker producten voor de consumentenperiferie bedoeld zijn, des te nadrukkelijker worden de groene claims. Aan de groene marketing – met hout als favoriete inzet – lag het niet!
Premium...
Décordesign overvleugelt inkjetprint op Heimtextil’19
SIGNPRINT – Heimtextil was vooral erg met zichzelf bezig. Een nieuwe hal, het Heimtextil’s Trendboek 2019/20 en het voortouw nemen over duurzaamheid. Allemaal niets mis mee, maar ‘print’ leek een wegdrijvend eiland in Frankfurt. Vooral de zachte kant – design – kreeg heel veel focus.
Premium...
Gretig groene & circulaire toepassingen
EVENEMENT – ‘Greenwashing’ mompelde men op de printgerelateerde homedecor-beurs Heimtextil, waar het paviljoen ‘Green Workspace’ erg voordehandliggend volgepropt was met groene planten. En nog meer, zoals ‘Green Village’, Green bar’ en ‘Green Tours’, begeleid door Heimtextil’s ‘Green Directory’. Het geeft aan hoé gretig deze Frankfurter beursorganisatie haar ‘groene kant’ wilde tonen. Zij het op cosmetische wijze.
Premium...
Reacties