BRANCHE – Vandaag deel 2 over de nieuwe rapportage van het A&O Fonds Grafimediabranche, waarin voortaan vooruit wordt geblikt om op die wijze relevanter te zijn voor de branche.
Lees verder...
A&O cijfers voortaan meer gericht op voorspellingen
BRANCHE – Het A&O Fonds Grafimediabranche gooit het roer om. De twee jaarlijkse publicaties ‘Grafimedia in Cijfers’ en ‘Grafimediabranche: Economische ontwikkeling’ blikten voorheen teveel terug. De jongste publicatie ‘Grafimediabranche: Ontwikkeling economische conjunctuur 2024-1’ blikt juist vooruit.
Lees verder...
Forse werknemerstoename bij KVGO ledenbedrijven
BRANCHE – Het KVGO werkt hard aan het herstel van ledengroei. Toch is het niet te voorkomen dat er ook leden zijn die afscheid nemen van de brancheorganisatie, ondanks de steeds duidelijker wordende toegevoegde waarde voor de leden. Deel 2 van de analyse rondom ‘Grafimedia in Cijfers 2023’.
Premium...
Omzet in de branche in 2023 maar liefst 20% lager (*)
BRANCHE – De jaarlijkse publicatie ‘Grafimedia in Cijfers’ blikt terug op het afgelopen jaar. Opdrachtgever voor de jaarlijkse publicatie is A&O fonds grafimediabranche. GOC zorgt voor de uitvoering, waarbinnen met name Jos Teunen verantwoordelijk is voor de duiding van de cijfers. De omzet in de branche daalde met maar liefst 20%, maar dat getal vraagt om nuances.
Lees verder...
Aanpak investeringen en het economisch perpectief
PARTNERBIJDRAGE – Deel 3 van de samenvatting van de publicatie ‘Grafimediabranche Economische ontwikkeling 2022’ gaat over ‘Investeringen en aanpak van innovaties’ en het ‘Conjunctuurbeeld van ondernemers’.
Lees verder...
Doorgronden ‘plaatje 2022’ vereist nauwkeurigheid
PARTNERBIJDRAGE – In deel 2 van de samenvatting omtrent het rapport ‘Grafimediabranche Economische ontwikkelingen – Rapportage over 2022’ de meest concrete financiële resultaten binnen de branche. 2022 was in vele opzichten een bijzonder jaar, waarin nogal wat kengetallen ‘uit de pas’ liepen ten opzichte van hetgeen de branche ‘gewend’ was.
Lees verder...
2022 nog geen jaar van ‘back to normal’ in de branche
PARTNERBIJDRAGE – Aan het begin van dit jaar maakte de redactie een samenvatting over het jaar 2021. De wat late verschijning had toen alles te maken met verschillende economische factoren destijds, die vertraging opleverden in het cijfermateriaal. Printmedianieuws maakte een samenvatting.
Lees verder...
Geen echte opvallende pieken en dalen in cijfers 2018
BRANCHE – Het vergt altijd de nodige tijd de context van alle mogelijke cijfers vanuit de branche duiding te geven. Jos Teunen, onderzoeker bij het GOC, stelde in opdracht van het A&O fonds grafimediabranche de cijfers en conclusies samen rondom hetgeen in 2018 is gebeurd. De redactie ‘componeerde’ de samenvatting.
Lees verder...
Reacties