Aan tafel zitten Gerard Pfaff en Henk Griffioen. Naar aanleiding van een eerdere publicatie over de ‘workflow’ van de Kalenderwedstrijd werd het tijd om ‘met de benen op tafel’ na te denken over de toekomst van een fenomeen in de branche, waar wat slijtplekjes aan het ontstaan zijn.
Premium...
Dagblad De Telegraaf voortaan decentraal gedrukt
Elke maandagmorgen maakt printmedianieuws een selectie van de vele persberichten die vorige week zijn verschenen. Meest opmerkelijke nieuwsfeit was toch wel het uitbesteden van de gehele oplage van De Telegraaf naar zes verschillende krantendrukkerijen. Maar er was meer.
Lees verder...
Drukzo gooit arbeidscontracten overboord
Online drukkerij Drukzo schrapt de traditionele arbeidscontracten voor al haar 75 werknemers. Drie grafische bedrijven op het gebied van etiketten worden samengevoegd en stoten door naar de top drie van deze branche. En er waren meer persberichten. En er was feest: ‘Los van Papier’.
Lees verder...
‘Wordt er nog gelachen in de branche?’
Anders dan bijvoorbeeld bij de uitgevers worden er in de grafische bedrijfstak weinig leuke evenementen georganiseerd: de Kalenderwedstrijd is een uitzondering.
Lees verder...
Kalenderwedstrijd start ambassadeursclub
Ruim 40 geïnteresseerden bezochten gisteren de eerste Kalenderwedstrijd Barbecue te Vinkeveen. Het evenement was het startschot voor een ambassadeursclub ter ondersteuning van de wedstrijd.
Premium...
Prijzenregen bij Kalenderwedstrijd
Drukkerijen Rob Stolk en Wihabo kwamen als winnaars uit de bus bij de prijsuitreiking van de Kalenderwedstrijd. Nieuw element waren de uitvoerbare concepten van de studenten die na afloop ineens zaken konden doen met de aanwezige drukkers.
Premium...
Moderne termen rondom Kalenderwedstrijd snel verdwenen
Eind 2014 werd de nog bijna enige ‘papieren wedstrijd’ binnen de grafische branche nog volop voorzien van termen als ‘connectiemogelijkheden met social media’ en ‘multimedia en communicatie’. Daarvan is in het laatste persbericht niets overgebleven.
Lees verder...
Kalenderwedstrijd 2015 vernieuwend van start
De 2015 editie van de kalenderwedstrijd is fors gemoderniseerd. Termen als ‘Connectiemogelijkheden met social media’ en ‘multimedia en communicatie’ weerspreken de ambities van de jury. Of de Stichting Kalenderwedstrijd nieuwe doelgroepen kan bereiken die digitale input gaan leveren, is nog wel een vraag waard.
Lees verder...
Publieksprijs Kalenderwedstrijd: ‘Techniek is sexy’
Elk jaar wordt er gestreden om de de prijs van de beste en de mooiste kalenders van Nederland en Belgie in een groot aantal categorieen. De publieksprijs ging naar Machinefabriek Bosserveld. ‘Techniek is sexy.’ Onderstaand het persbericht over de kalenderwedstrijd. Morgen een journalistiek verslag.
Lees verder...
Kalenderfeestje grafische branche: voor wie maken we wat?
75 kalenders werden bij de 32e editie van de Kalenderwedstrijd aan een deskundige vakjury voorgelegd om de ‘mooiste’ grafische kalender van 2014 te kiezen. Wat is het bereik van dit feestje? Bij wie hangt die mooiste kalender? Hoe lang houden we dit papieren feestje nog vol?
Lees verder...
Reacties