TOELEVERANCIERS – De digitale portfolio van Komori is nog onvoldoende marktrijp om onderscheidend te zijn ten opzichte van de rest van het speelveld. De IS29 is inmiddels weinig onderscheidend meer, de NS40 (een in Komori verpakte Landa S10/11) komt maar niet van de grond.
Premium...
Lid van MDMX – Deel 1: Koopmans’ Drukkerij
BEDRIJVEN – Onlangs besteedden wij in een redactioneel artikel aandacht aan het netwerk MDMX. Als follow-up op dit artikel leek het de redactie interessant om ook eens kennis te maken met een paar bij dit zeer actieve netwerk aangesloten bedrijven. Als eerste is er een bezoek gebracht aan de in Zwaag Noord-Holland gevestigde Koopmans’ Drukkerij.
Premium...
Drupa’s grafische machinespektakel, óok in niches
EVENEMENT – Drupa 2024 kreeg wel kritiek te verduren, maar het totaalaanbod bood veel verrassingen voor de grafimedia-ondernemers in diverse grafische specialiteiten. De beurs benadrukte dat het post-corona hersteltijdperk was aangebroken. Kenmerk: R&D dóet er weer toe!
Premium...
Drupa aankondiging Heidelberg-Canon dé ‘knaller’?
OPINIE – De deuren van drupa waren nog niet geopend, toen Heidelberg en Canon hun aankondiging deden om op inkjet gebied in bepaalde segmenten te gaan samenwerken. De timing was natuurlijk geen toeval. Was de aankondiging ‘dé grote knaller’ op drupa 2024?
Premium...
Ricoh Pro Z75 versus Canon varioPRESS iV7
TOELEVERANCIERS – De aankondiging van de nieuwe Canon varioPRESS iV7 is een nieuwe fase in het B2 velleninkjet segment. Canon sluit de rij samen met de andere ontwikkelaars zoals Fujifilm, HP Indigo, Komori en Konica Minolta.
Premium...
Komori lanceert J-throne 29 B2 vellen UV-inkjetpers
TOELEVERANCIERS – Op drupa wordt het iets drukker in het B2 vellen inkjet segment. Komori onthulde deze week een compleet nieuwe machine, de J-throne 29, waarbij 29 staat voor 29″, net zoals de Komori Impremia IS29s.
Premium...
‘Digitale transformatie’ Komori op gebied van offset
TOELEVERANCIERS – Komori ontwikkelt haar offset platformen GLX40RP en GLX44RP persen steeds verder om ‘bij te blijven’ in de ‘wedloop’ naar digitale transformatie. Wat hebben de Japanners ontwikkeld in de aanloop naar drupa?
Premium...
Wat mogen we van 2024 verwachten?
OPINIE – Het voorspellen van de toekomst is altijd al moeilijk geweest. Dat leren we elk jaar. Terugblikken maken is makkelijk, maar vooruit kijken en richting aan een visie geven, kent onderweg meer obstakels dan gewenst. Dus met enige voorzichtigheid de voorspellingen voor 2024. Deel 1 over technologie.
Premium...
Cijfers Heidelberg en Komori: belang digitaal klein
FINANCIEEL – Ruim een week geleden maakte Heidelberg haar resultaten bekend over het eerste half jaar van 2023, deze week volgde Komori. Uit de cijfers van beide bedrijven blijkt dat ‘digitaal’ nog steeds geen grote bedreiging vormt voor hun voortbestaan.
Premium...
Profileren en positioneren als grafisch familiebedrijf
BEDRIJVEN – In Nederland zijn er maar liefst 260.000 familiebedrijven. Dat is 69% van het totaal aantal bedrijven in ons land. Ook in de grafimedia-industrie kenden we ooit een groot aantal familiebedrijven. De redactie sprak met Melchior Bos van het in Cuijk gevestigde Nijoff BV.
Premium...
Grafisch dagboek uit Kirgizië: deel 2
BUITENLAND – Buiten West Europa komt het nog veelvuldig voor dat een uitgeverij en een drukkerij nauw met elkaar verbonden zijn. Een fenomeen dat wij in Nederland sinds een paar decennia niet of nauwelijks meer kennen. Een voorbeeld van zo’n uitgeverij en drukkerij onder één dak is het in Bisjkek/Kirgizië gevestigde Arcus Publishing.
Premium...
Ontwikkelaars vellenoffset zien volop kansen
PRODUCTIE INNOVATIE – Met de opmars van inkjet zou je de indruk kunnen krijgen dat ontwikkelaars van vellenoffset persen de handdoek in de ring gooien. Dat is zeker niet het geval, ze zien nog steeds voldoende routes naar het doel van ultieme perfectie.
Premium...
Inkjet Shopping Guide deel 4: ‘grafische machines’
PRODUCTIE INNOVATIE – Het blijft lastig inkjet systemen in te delen in verschillende categorieën. Na de eerste drie delen die door Inkjet Insight werden gepubliceerd, verscheen er nog een laatste artikel, gepubliceerd door Ralf Schlozer over de ‘grafische machines’.
Premium...
Herstel cijfers derde kwartaal 2021 bij fabrikanten
FINANCIEEL – Alle bekende grotere fabrikanten binnen de branche lieten herstel van hun financiële resultaten zien. Een samenvatting van de cijfers van Agfa, Fujifilm, Heidelberg, Koenig & Bauer en Komori.
Premium...
Robots op meer plekken in de workflow inzetbaar
PRODUCTIE INNOVATIE – De inzet van robots in de afwerking en logistiek is naar het zich laat aanzien vaak nog beperkt tot grotere bedrijven. Kosten gaan langzaam omlaag, maar voor kleinere bedrijven nog niet in verhouding tot personele kosten die de laatste keten van de workflow met handmatig werk invullen.
Premium...
Discussie over kwaliteit ‘printjes’ van deze tijd? (2)
PRODUCTIE INNOVATIE -In deze tweede aflevering komen een aantal deskundigen aan het woord, die hun mening geven over zowel theorie als praktijk aangaande hetgeen we anno 2020 denken over kwaliteit van drukwerk versus printwerk.
Premium...
Weinig verschil in ‘printjes’ bij Reclameland
PARTNER BIJDRAGE – Wouter Haan was met recht trots op de eerste ‘printjes’ – zoals hij de afdrukken noemt – vanaf de eerste Landa machine in ons land.
Lees verder...
Vellenoffset fabrikanten keren drupa de rug toe
EVENEMENT – Nu ook Komori deelname aan drupa 2021 heeft afgezegd, lijkt het vellenoffset segment langzaam maar zeker te verdwijnen uit de hallen die voor 2021 waren gereserveerd. Juist de omvang van deze exposanten qua vloeroppervlakte zal zijn wissel trekken op de gehele ‘look&feel’ van drupa 2021. Tot nu toe geen enkele officiële reactie.
Premium...
Komori vervoegt MultiPress Certified Technology programma
MARKETING – Dataline en Komori hebben hun krachten gebundeld en een MultiPress Certified Technology partnerovereenkomst gesloten.
Lees verder...
Trends en ontwikkelingen vellenoffset fabrikanten
TOELEVERANCIERS – Afgelopen januari kondigde de redactie aan een serie te maken over de vellenoffset fabrikanten Heidelberg, manroland, Komori en Koenig & Bauer. Wat zijn de trends?
Premium...
Reacties