TOELEVERANCIERS – Metallic décorations zijn vanuit grafisch perspectief zó breed toepasbaar, dat zich een hybride systeemaanbod heeft ontwikkeld; van analoge zeefdruk tot digitale narrow- en wideformatprint. Regioverschillend profiteren verpakking-, home-, hotel-, winkel- en textieldecoraties hiervan. Dit op zowel B2B als B2C-niveau.
Premium...
High & low-end metallics verleiden consumenten
TOELEVERANCIERS – High-end metallic prints verleiden via hotfoil-systemen van Bobst, Gietz, Kurz en labelpersen. Highend koudfoliedruk werkt verleidend via drukwerk van Koenig&Bauer-, Heidelberg-, Kurz-, MGI-, Scodix-, Vinfoil en labelpersen. Low-end koudfoliedruk verleidt via systemen van Komfi, Intec en desktopapplicaties. Immers, metallic-look betekent ‘premium’ in de perceptie van consumenten.
Premium...
Drupa’s digitale veredeling met een groen tintje
TOELEVERANCIERS – Komfi, Kurz, MGI, Scodix en Vinfoil demonstreerden hun digitale ‘veredelingsmachinerieën’ op drupa’24. Kurz met focus op snelheid en groen. MGI gefocust op índustry 5.0. Scodix op de toekomst van veredeling. Komfi focuste op gelukkige gebruikers en Vinfoil op fraaie offsetveredeling.
Premium...
PPWR: veredeling eco? Labelexpo’23 was er vol van
VERPAKKINGSMEDIA – EU’s Packaging & Packaking Waste Regulation (PPWR) is – voor zover uitgelekt – kritisch over veredelingsvormen die netto recyclingopbrengsten zouden frustreren. Siliconen, waxes, lijmen, metallics liggen onder vuur. Maar twee dozijn metallic-veredelaanbieders zagen nauwelijks dreiging.
Premium...
Kurz ambitieus in segment ‘digital embellishment’
PRODUCTIE INNOVATIE – KURZ is een toonaangevende onderneming in de zogenaamde ’thin-film’ technologie. Het bedrijf heeft wereldwijd 5500 werknemers in dienst, verspreid over 30 vestigingen. Op Labelexpo toonden zij hun ambities o het gebied van ‘digital embellishment’.
Premium...
Biënnale LabelExpo barst in Brussel uit zijn voegen
VERPAKKINGSMEDIA – Het zat er in dat de labelbranche na de corona pandemie ook op zijn Europese beurs wil uitpakken. Dat gebeurt van 11 tot en met 14 september nog één keer in Brussels Expo. Omdat de nieuwe organiserende eigenaar ‘Informa’ onvoldoende groeimogelijkheden ziet in Brussel, verhuist de beurs per 2025 naar de Fira Barcelona.
Premium...
K2022 & DDW bepleiten plasticrecycling/hergebruik
VERPAKKINGSMEDIA – K2022 Düsseldorf; domein van een machtige- onder druk staande plasticlobby. Wèl grafisch bevestigend waar het ging om bedrukking van verpakkingsfolies met solventinkten en rondverpakkingen met LedUV. De bezoekersaantallen zakten dit jaar tot 176.000, van 225.000 in 2019. Ook 9% minder exposanten.
Premium...
FachPack’18-Nürnberg volop saillante nieuwsfeiten
VERPAKKINGSMEDIA – Verpakkingsbeurzen kenmerken zich voor vooral door groei. Ze beantwoorden bezoekersvragen hóe, waarin, met welke machines en met welke materialen men het beste producten kan verpakken. FackPack’18 buitte dat uit voor de golfkartonsector in attractiever wordende verpakkingsmarkten.
Premium...
Reacties