BEDRIJVEN – Wie als doel heeft om drukwerk ‘gratis’ te produceren voor opdrachtgevers, trekt onmiddellijk de aandacht. Directeur Rob Wilders van Ecomediagroep heeft er goede ervaringen mee en wil tot 50 procent van de omzet afhankelijk maken van het bereikte resultaat van drukwerk.
Premium...
Biedt nieuwe cao kansen voor grafische ondernemers?
SOCIAAL – Na meer dan twee jaar onderhandelen was er eind vorig jaar eindelijk een nieuwe GrafiMedia cao. Waarom duurde dat zo lang en wat voor voordelen heeft deze gemoderniseerde cao eigenlijk voor grafische ondernemers?
Premium...
Opinie: JA/JA sticker soap door KVGO/MailDB
OPINIE – Terwijl het KVGO zich aanvankelijk terecht afzijdig hield van de JA/JA sticker discussie, toont zij nu plotseling samen met MailDB ‘spierballentaal’, door met rechtsmaatregelen te zwaaien. Is het verstandig om op die manier aandacht te trekken?
Premium...
‘Print Pakt’ campagne wordt nauwelijks gebruikt
BRANCHE – Voorzitter Cees Verweij van het KVGO was er duidelijk over. ‘Ik hoor onze leden zelden over Print Pakt.’ Gisteren, woensdag 25 mei, was de voorjaarsvergadering van de grafische werkgevers. Met een pleidooi voor gratis drukwerk.
Premium...
Boris Kasteel directeur bij CPI/Wöhrmann
PERSBERICHTEN – In het wekelijkse overzicht van de persberichten bij printmedianieuws onder meer de benoeming van een nieuwe directeur bij Wöhrmann/CPI. Ook het Belgische Febelgra krijgt een nieuwe baas. Deze week de eerste ontslagen bij Polestar. En er was meer.
Lees verder...
‘JA-JA sticker in Amsterdam is emotie’, zegt KVGO
Veel persberichten vorige week, met veel informatie over de JA-JA-stickers. ‘Keuze Amsterdam voor JA-JA sticker gebaseerd op emotie en niet op ratio’, zegt het KVGO. Pech voor drukkers van retailfolders, maar huis aan huiskranten mogen wél in de brievenbus. Een overzicht van het nieuws.
Lees verder...
KVGO verkoopt pand en gaat elders huren
Nog dit jaar zal het KVGO het pand aan de Startbaan in Amstelveen verlaten. En voor afgestudeerden van grafische techniek zijn de perspectieven op termijn niet goed, zegt het UWV. Dat waren toch een paar opmerkelijke persberichten vorige week. En er was meer.
Lees verder...
Nieuwe themacampagne van Drukwerkdeal.nl
Reclame maken voor drukwerk, dat gebeurt niet zo vaak. Het KVGO doet al een jaar zijn best met de campagne rond Print Pakt, maar Drukwerkdeal.nl pakt het groots aan, met tv-commercials en een radio campagne. ‘De klant staat centraal.’
Lees verder...
Krantendrukkers weg bij GrafiMedia cao?
In de eindfase van de onderhandelingen over een nieuwe GrafiMedia cao wisten de dagbladbedrijven grote acties te voorkomen door aan hun drukkers een loonsverhoging te geven buiten de vakbonden om. Hoe zit dat eigenlijk?
Premium...
‘Trends en ontwikkelingen in Grafimedia’
Ramon van Wingerden (Prindustry) reist deze winter door het land om zijn visie te geven op de grafische bedrijfstak: wat zijn de belangrijkste trends en wat moet een grafische ondernemer doen om te overleven? Printmedianieuws was er bij en doet verslag.
Premium...
‘Zelfstandig KVGO is beter voor de leden’
Ooit wilde het KVGO een fusie met uitgevers en anderen in de ‘communicatiebranche’. Dat is niet gelukt. Verregaande samenwerking wel. ‘Goede dienstverlening aan de leden is belangrijker dan een fusie’, zegt voorzitter Verweij van het KVGO nu.
Premium...
FNV KIEM tevreden over GrafiMedia CAO
Onderhandelaar Bernard van Iren van FNV KIEM is tevreden met het bereikte resultaat van de laatste GrafiMedia cao ‘We hebben veel onheil weten te voorkomen.’ Maar de modernisering van de cao is nauwelijks van de grond gekomen. Een terugblik op meer dan twee jaar onderhandelen.
Premium...
Veel vragen bij ondernemers over Grafimedia cao
Een hele reeks persberichten afgelopen week met als hoofdthema’s de nieuwe Grafimedia cao en de come back in de grafische bedrijfstak van Robert Levöleger (ex Biegelaar) als directeur van Multicopy Apeldoorn.
Lees verder...
Weekendopinie: Het KVGO online verder?
Het gebouw in Amstelveen wordt verkocht, het aantal KVGO werknemers krimpt lineair in hoog tempo met de afname van de omvang van de branche. Is het tijd voor ‘het roer om’? Kan het KVGO verder als online-only community?
Premium...
Tuijtel verwerkt ‘ideas to paper and media’
Tuijtel noemt zich geen drukkerij, maar verwerkt ‘ideas to paper’ of ‘ideas tot media’. ‘Simpel gezegd vertalen we de ideeën van onze opdrachtgevers in een papieren of digitaal product’, zegt algemeen directeur Albert Tuijtel.
Lees verder...
Weekendopinie: Ligt Grafisch Nederland te slapen?
Grafische bedrijven in Nederland worden massaal onderaannemers van mensen van buiten de industrie. Jonge ICT ondernemers ontwikkelen on-line workflow oplossingen, waarmee ze kosten en opbrengsten tot op de cent en seconde nauwkeurig onder controle hebben.
Premium...
TMG cijfers 2015 definitief rood
Alsof de negatieve resultaten van Vroom&Dreesmann en de drogisterijketen DA zo vlak voor Kerst niet genoeg waren, kwam de Telegraaf Media Groep ook nog met de melding dat de cijfers over 2015 definitief rood zullen zijn. De persberichten van afgelopen week.
Lees verder...
Wie betaalt eenmalige uitkering 1000 euro uit cao?
Na één kopje koffie was er opeens een principe akkoord over een nieuwe GrafiMedia cao. Met een verrassende uitkomst, want wie betaalt die grote eenmalige uitkering van 1000 euro in februari 2016? FNV KIEM bestuurder Van Iren legt het uit.
Premium...
Principeakkoord GrafiMedia cao tot 1 april 2018
Na meer dan twee jaar onderhandelen is er eindelijk een principeakkoord over een nieuwe GrafiMedia cao. Met een loonverhoging van opgeteld 4 procent en een eenmalige uitkering van 1000 euro in februari 2016.
Premium...
‘Grafische bedrijfstak heeft een nieuwe cao nodig’
Op de matig bezochte bijeenkomst van de Ledenraad van het KVGO op 11 november werden een paar harde noten gekraakt. Het gebouw aan de Startbaan gaat in de verkoop en de noodzaak van een deal met de vakbonden over de GrafiMedia cao werd duidelijk gevoeld.
Premium...
Reacties