TOELEVERANCIERS – Metallic décorations zijn vanuit grafisch perspectief zó breed toepasbaar, dat zich een hybride systeemaanbod heeft ontwikkeld; van analoge zeefdruk tot digitale narrow- en wideformatprint. Regioverschillend profiteren verpakking-, home-, hotel-, winkel- en textieldecoraties hiervan. Dit op zowel B2B als B2C-niveau.
Premium...
Tools voor evenementsignage present op FESPA 2024
SIGNPRINT – Evenementmarketing is gewilde klandizie voor de signbranche, zowel voor promotie, outdoor- & indoor-signage, gadgets en eventpersonalisering van gebruiksspullen op evenementen. Fespa Amsterdam bood hiervoor een aardig gereedschappen-arsenaal.
Premium...
Sublimatietransferprint versus directprint op ITMA’23
SIGNPRINT – Softsignage, sportswear, beachflags, textielbanners, T-shirts en (fast) fashion via één textielprintsysteem? Vergeet het maar! Signmakers en grote webshops hebben sowieso te kiezen voor sublimatietransfer-inkjetprint versus direct-inkjetprint. ITMA demonstreerde beiden.
Premium...
Softsignageprint in perspectief van ITMA en Fespa’23
SIGNPRINT – Apparaat- en materialenaanbod op beide beurzen overlapten via inkjetprint naar signmakers, softsignage en sportswear. Ook linkte het qua DTG (Direct To Garment). De kleinere Fespabeurs blijkt wendbaarder dan wat de ITMA-beurs is voor ’s-werelds ca. 14 keer grotere textielindustrie. Deel 2.
Premium...
Softsignageprint in perspectief van ITMA en Fespa’23
SIGNPRINT – Apparaat- en materialenaanbod op beide beurzen overlapten via inkjetprint naar signmakers, softsignage en sportswear. Ook linkte het qua DTG (Direct To Garment). De kleinere Fespabeurs blijkt wendbaarder dan wat de ITMA-beurs is voor ’s-werelds ca. 14 keer grotere textielindustrie. Deel 1.
Premium...
Goedgemutst en competent Mimaki op FESPA’22
SIGNPRINT – Mimaki’s Fespa’22-expo wil besproken worden; immers, adel verplicht om de postcorona-prestatie uit Amsterdam-Diemen te highlighten. Evenzo diens 14-delige expopresentatie.
Premium...
FESPA’22: wideformat-slagvaardigheid teruggekeerd
SIGNPRINT – De ‘wideformatprint-olympiade’ zit er weer op! Fespa’22 was een toonbeeld van ‘opgepot’ nieuws met veel bordjes ‘verkocht aan . . . . ‘ lauweringen voor drie bestsellers van dit evenement gaan naar Mimaki, Fujifilm en Agfa. Deel 2.
Premium...
FESPA’22: wideformat-slagvaardigheid teruggekeerd
SIGNPRINT – De ‘wideformatprint-olympiade’ zit er weer op! Fespa’22 was een toonbeeld van ‘opgepot’ nieuws met veel bordjes ‘verkocht aan . . . . ‘ lauweringen voor drie bestsellers van dit evenement gaan naar Mimaki, Fujifilm en Agfa. Deel 1.
Premium...
3D-printen – systemen, mogelijkheden en managen?
PRODUCTIE INNOVATIE – 3D-geprinte objecten waren door materiaaltoepassing vaak kleurloos en misten detaillering. Vooral bij gezichten sprak dat niet aan. Daarin is veel veranderd; HQ-fullcolour resolutie is nu max 1270dpi of 0.022 millimeters. Een hybride route, eerst langs highend fullcolour 3D-printsystemen.
Premium...
Tientallen bekende exposanten minder op FESPA ’21
EVENEMENT – FESPA ’21 werd een beurs met veel te weinig exposanten. Los van levendigheid en restauratiedrukte op de eerste dag, werd FESPA ’21 geen echte opsteker. Kennelijk bood de stad Amsterdam geen doorslaggevende aantrekkingskracht voor deze eerste post-corona grafische beurs in ons land. Deel 2.
Premium...
Tientallen bekende exposanten minder op FESPA ’21
EVENEMENT – FESPA ’21 werd een beurs met veel te weinig exposanten. Los van levendigheid en restaurant drukte op de eerste dag, werd FESPA ’21 geen echte opsteker. Kennelijk bood de stad Amsterdam geen doorslaggevende aantrekkingskracht voor deze eerste post-corona grafische beurs in ons land.
Premium...
‘Nachtwacht’ Rembrandt origineel formaat door inkjet
SIGNPRINT – Het is geen geheim dat Rembrandt’s Nachtwacht ooit groter was dan normaliter in het Rijksmuseum te zien is. Dankzij een veel kleiner geschilderde kopie, weten we wat er ontbreekt. Door Rijksmuseum-expertise zijn de ontbrekende stukken digitaal ‘terugvertaald’ naar oorspronkelijk formaat. Vervolgens in UV-inkjet geprint, op frames verankerd en als passepartout rondom het werk gemonteerd; tijdelijk, zodat we nu zien zoals het ooit was.
Premium...
Marketiger volop in business met 3D printen
BEDRIJVEN – 3D printbedrijf Marketiger in Eindhoven is in korte tijd een belangrijke speler in het 3D print marktsegment geworden. Vorig jaar kocht het bedrijf als eerste in Europa in de Mimaki 3DUJ-553, een 3D printer die als enige fullcolour met polymeren drie dimensionaal kan printen. Afgelopen januari werd de tweede Mimaki geïnstalleerd.
Premium...
InPrint 2019 dé focusbeurs voor ‘printindustrialisering’
SIGNPRINT – De Münchener Messe presenteerde 12-14 november ook dit jaar weer de interessante InPrint-beurs met 3000 bezoekers. Aanbod: ruim 140 knowhow-aanbieders van industrialiseringsopties voor inkjet- en silkscreenprint.
Premium...
Décordesign overvleugelt inkjetprint op Heimtextil’19
SIGNPRINT – Heimtextil was vooral erg met zichzelf bezig. Een nieuwe hal, het Heimtextil’s Trendboek 2019/20 en het voortouw nemen over duurzaamheid. Allemaal niets mis mee, maar ‘print’ leek een wegdrijvend eiland in Frankfurt. Vooral de zachte kant – design – kreeg heel veel focus.
Premium...
Decapress totaalleverancier van reclamemiddelen
BEDRIJVEN – Onlangs schafte Decapress bij Mimaki twee nieuwe machines aan, beide met UV-droging, de UCJV300-160 én de UJV55-20. De laatste is met een printbreedte van 3 meter twintig de blikvanger binnen het bedrijf.
Premium...
Igepa wordt grafisch handelshuis
TOELEVERANCIERS – ‘We zijn inmiddels veel meer dan alleen maar een papiergroothandel.’ Dat zegt Hans-Jürgen Caspers, algemeen directeur van Igepa Nederland. Tien jaar geleden begonnen met 10 medewerkers en inmiddels gegroeid naar een omzet van 100 miljoen euro en 150 medewerkers.
Premium...
Reacties