MENSEN – Na het afronden van zijn universitaire studie informatica ging Saber Ferjani aan het werk bij grote tot zeer grote financiële instellingen in meerdere landen in Europa. Zijn taak was het opsporen en verhelpen van zwakke en kritische plekken in de informatiesystemen. Wat doet de 35 jarige Ferjani nu?
Premium...
De klant van nu: veeleisend, duurzaamheid en hybride
BEDRIJVEN – Kenmerken van klanten van de grafimedia onderneming anno nu kunnen het beste getypeerd worden als veeleisend, aandacht voor duurzaamheid en hybride werkend.
Premium...
Energiesteun MKB-bedrijven vanaf 1 april te laat
FINANCIEEL – Het kabinet heeft toch besloten een steunpakket voor het MKB segment te vormen ter hoogte van ca. 2,5-3 miljard euro. MKB bedrijven tot een personele omvang van 250 werknemers kunnen aanspraak maken op een regeling waaraan nu wordt gewerkt.
Premium...
Arbeidsvoorwaarden aantrekkelijker maken, hoe dan?
OPINIE – Het MKB – en dan vooral het kleinbedrijf – heeft steeds vaker problemen met het behoud van personeel. De pandemie heeft het werknemersspeelveld flink opgeschud. Cao’s bieden slecht een beperkte houvast rondom primaire arbeidsvoorwaarden. Secundair kunnen werkgevers slechts beperkt hun portemonnee opentrekken.
Premium...
Strategie omzetten in acties met de balanced scorecard
BEDRIJVEN – Een strategie uitzetten voor je bedrijf is over het algemeen een hele opgave. Je moet er toch even voor gaan zitten. Zeker voor de ondernemer in het MKB komt het door de drukte en waan van alledag vaak gewoon niet van.
Premium...
Naar buiten kijken, kansen zien en keuzes in 2021
MARKETING – Iedere onderneming streeft ernaar om op het eigen werkterrein tot de beste te behoren, te willen excelleren. Dat gaat niet vanzelf en er is heel wat voor nodig om dit te realiseren. Een goed begin is altijd om te kijken waar je staat met je bedrijf en wat de sterke punten en verbetermogelijkheden zijn. Vervolgens zul je als ondernemer moeten vaststellen wat je wilt bereiken en wat je ambities en doelstellingen zijn. En niet te vergeten de keuze voor een waardestrategie.
Premium...
Wilco Tito van proefdrukker naar ‘Wil Resultaat’
MENSEN – Na vele jaren succesvol werkzaam te zijn geweest als zelfstandig ondernemer in de grafische industrie zag Wilco Tito de vraag naar zijn specialisme, het maken van proefdrukken, geleidelijk aan verdwijnen.
Premium...
Gemiddelde website binnen grafische sector in lijn met landelijk beeld MKB
De grafische branche doet het op het gebied van websites niet beter dan het gemiddelde MKB bedrijf. Onderzoeksbureau DTG deed onderzoek binnen ruim 1000 bedrijven. 25% van de bedrijven heeft een verouderde website en maar liefst 28% heeft helemaal geen website. Op dat laatste punt scoort de grafische branche aanzienlijk beter.
Premium...
Reacties