OPINIE – PVV, VVD, NSC en BBB waren ‘stilletjes’ in het debat gisteren over de voorgenomen btw verhoging op onder andere media. Boeken, tijdschriften en kranten zouden qua btw verhoogd worden van 9 naar 21%. De oppositie is vel tegen.
Premium...
NDP Nieuwsmedia genuanceerd over cijfers 2020
FINANCIEEL – Het speelveld van de nieuwsmedia is verdeeld over 13 NDP leden die gezamenlijk bijna veertig nieuwsmerken exploiteren. Naast de dagbladuitgevers zijn ook ANP, BNR Nieuwsradio, EW, NU.nl, RTL Nieuws en Vrij Nederland lid van NDP Nieuwsmedia. Een samenvatting van de cijfers over 2020.
Premium...
Jaarverslag NDP Nieuwsmedia: digitaal versus print
BRANCHE – De brancheorganisatie voor ‘nieuwsbedrijven’ publiceerde deze week haar jaarverslag met daarin de samenvattende cijfers van de aangesloten ledenbedrijven. In 2019 daalde de totale omzet in ons land met 0,5% tot 1094 miljoen euro.
Premium...
Digitale lezerskring dagbladen steeds groter
BRANCHE – Erik Grimm van brancheorganisatie NDP Nieuwsmedia tekende de onderzoeksresultaten op van de laatste cijfers van de NOM Mediamerken 2019-1. Digitaal groeit gestaag door ten opzichte van print. Maar print groeit ook. Printmedianieuws zette de belangrijkste conclusies op een rij voor digitaal en print.
Premium...
‘Advertentie in gedrukte krant wordt snel terugverdiend’
‘Wordt reclamegeld wel goed besteed? NDP Nieuwsmedia denkt van wel: ‘Elke euro, die adverteerders aan dagbladen besteden, heeft gemiddeld 1.20 euro opgeleverd.’ En dat geldt niet alleen voor kranten. ‘Ook tijdschriften presteren uitstekend’.
Lees verder...
Reacties