VERPAKKINGSMEDIA – Labels en verpakkingen zijn succesvolle grafische producten. Zowel Intergraf (de Europese federatie voor print en digitale communicatie) als Finat (de Europese brancheorganisatie voor de labelindustrie) maken melding van een continue omzetstijging van labels -en verpakkingsproducten sinds 2010.
Premium...
Print-2-Web: geen baanbrekende businessmodellen
OPINIE – Al in 1995 werd de QR (Quick Response) code uitgevonden door het Japanse bedrijf Denso. Daarna volgde er vele andere ontwikkelingen, die technologisch de koppeling tussen print en digitale media zouden kunnen versterken. Anno 2019 praat vrijwel niemand meer over print-2-web. Waarom komt ‘het’ niet van de grond ondanks de positieve potentie?
Premium...
Grootschalige inzet van NFC labels in verpakkingen
PRODUCTIE INNOVATIE – Wijnmaker Barbadillo past op 126.000 flessen wijn een NFC label toe om klanten meer informatie te bieden via een makkelijke connectie met een smartphone. Wat zijn daarvoor de overwegingen?
Premium...
Weekendopinie: printmedia ‘smarter’ maken kan
OPINIE – Eind maart werd de conferentie van de Organic and Printed Electronics Association (OE-A) gehouden. Het zogenaamde PING project stond centraal. Daarnaast liet de conferentie een aantal praktische toepassingen zien.
Premium...
Reacties