OPINIE – Analoog, hybride, digitaal, inline, nearline, offline, het kan allemaal om extra toegevoegde waarde toe te kunnen aan vrijwel alle vormen van printapplicaties. Is het ‘print-re-invented’ voor de gehele branche of is het slechts weggelegd voor een paar niches?
Premium...
Inkjet Summit: “We hadden het eerder moeten doen.”
BUITENLAND – Tijdens één van de laatste panels op dag drie van de Inkjet Summit 2024 waren de panelleden het over één ding eens: “We hadden het eerder moeten doen.” Rick Baker, president van Print Tech of Western PA; Cheryl Kahanec, CEO van Quantum Group; en Jim Beaudoin, directeur bij Prisma Graphics, deden hun verhaal.
Premium...
René de Heij: “Kijk naar de jeugd om te innoveren.”
MENSEN – René de Heij nam een paar maanden geleden afscheid als directeur van Probo en maakt ‘zijn hoofd leeg’ door een reeks inspirerende reizen wereldwijd. Afgelopen vrijdag vertrok hij naar Australië, maar had nog voldoende tijd voor ‘zijn verhaal’ over verleden, heden en toekomst van hemzelf, maar ook van de branche.
Premium...
Scodix: unieke positie in high-end digitale veredeling
TOELEVERANCIERS – Het Israëlische bedrijf Scodix biedt een digitale oplossing voor veredeling van bestaande printproducties. In ons land zijn Kampert Nauta, Wihabo, Vistaprint en DPP gebruikers van Scodix voor diverse ‘veredelings toepassingen’.
Premium...
ControlMedia zoekt mensen door forse groei
PARTNER BIJDRAGE – Vlak voor de zomer zei directeur Leon van Nunen dat zijn bedrijf met meer dan 20% zou groeien in 2022. In de zomer kon de personele omvang die groei al niet bijhouden. ControlMedia had op dat moment al meer dan 10-15 extra mensen nodig. Waar komen ze vandaan?
Lees verder...
Productienetwerken zijn niet meer op te splitsen
OPINIE – De landelijke media besteedden deze week nogal wat aandacht aan de dreigende opkomst van steeds zwaardere cyberaanvallen. Ook het MKB wordt genoemd als aanvalsdoel. Is daar nog wel wat aan te doen?
Premium...
Aizikowit: “De blijvende kloof tussen online en print”
COLUMN – Jacob Aizikowit, in 1999 de oprichter van XMPie, is ondanks alle technologische mogelijkheden, vaak verbaasd over het feit dat printmedia over het hoofd wordt gezien als onderdeel van een crossmediale aanpak. Hij vertelde zijn lezenswaardige verhaal bij American Printer, een marketing- en consultancy bedrijf, gevestigd in Houston, Texas. De redactie maakte een analyse en samenvatting van zijn bevindingen.
Premium...
Analyse CBS is lastig te vergelijken reeks cijfers
FINANCIEEL – Het boekje ‘Grafimedia in cijfers 2019’, welke door GOC in opdracht van A&O Fonds Grafimediabranche jaarlijks wordt gemaakt, baseert de financiële gegevens van de branche op cijfers die worden aangeleverd door het CBS. die op hun beurt weer worden verkregen door de Kamers van Koophandel, de Belastingdienst en door eigen CBS-enquêtes.
Premium...
Offline businessmodellen in print – conclusies (2)
FINANCIEEL – We maken de balans op. Welke kansen zijn er voor de offline bedrijven? Moeten ze ook online gaan of juist niches opzoeken? Of moeten ze hun specialisatie juist inzetten voor de online bedrijven? Er is geen eenduidig antwoord, maar wel een groot speelveld. En dat biedt kansen als je marktgericht durft te kiezen.
Premium...
Offline businessmodellen in print – de conclusies (1)
FINANCIEEL – Vandaag de eerste conclusies over de serie ‘offline businessmodellen in print’. De verschillen tussen online bedrijven en de geïnterviewde offline bedrijven zijn in ieder geval minder groot dan verwacht. Online bedrijven zijn doorgaans fors ‘brutaler’ in hun marketing.
Premium...
Offline businessmodellen in print – Aeroprint
FINANCIEEL – Door de recente overname van drukkerij Bakker Baarn, Smit Organisatie van Drukwerk en Ruitenbeek Print, was het niet meer dan logisch ook Aeroprint te vragen naar hun visie rondom online versus offline in deze serie over succesvolle offline businessmodellen in print. We belden met directeur Erwin Koerts op zijn vakantieadres in Spanje.
Premium...
Offline businessmodellen in print – Control Media
FINANCIEEL – Control Media noemt zichzelf ‘dé producent van online drukwerk’. Onlangs is het bedrijf verhuisd vanuit het Belgische Wildert naar Etten-Leur. Het bedrijf groeit op die lokatie uit tot ca. 80 medewerkers.
Premium...
Offline businessmodellen in print – De Resolutie
FINANCIEEL – Vooral in het prepress segment was de naam ‘De Resolutie’ – halverwege de jaren tachtig – geen onbekende in het speelveld van innovatieve oplossingen. In gesprek met directeur Karel de Munck wordt duidelijk waarom er bewust geen keuze is gemaakt voor een webshop.
Premium...
Offline businessmodellen in print – De Groot
FINANCIEEL – In onze serie over succesvolle offline bedrijven mag De Groot – Grootsgedrukt.nl natuurlijk niet ontbreken. Maar vooral bij dit bedrijf is offline zeer betrekkelijk.
Premium...
Offline businessmodellen in print – GBG
FINANCIEEL – Na de aftrap van deze serie belde Chris van Antwerpen van GBG uit Goes. Hij wilde graag zijn verhaal vertellen over zijn visie op succesvolle offline businessmodellen in print.
Premium...
Offline bedrijven met online mentaliteit succesvol
FINANCIEEL – Dat zegt Hans Schoolenberg, eigenaar van Bureau Buitendijks & De Kwelder en consultant strategy & concept development. Een inspirerend interview als aftrap voor de serie ‘offline businessmodellen in print’.
Premium...
Offline businessmodellen in print – de aftrap
FINANCIEEL – In de afgelopen maanden tekenden we een reeks artikelen op rondom (succesvolle) online businessmodellen in print. Door middel van een reeks interviews konden we overzicht bieden in het speelveld van de meeste online bedrijven. Hoe zit het met (succesvolle) offline businessmodellen in print? Waarin zijn ze uniek, wat zijn hun markten en welke producten staan centraal in hun verdienmodel?
Premium...
Wat doet BDU als Google Partner voor haar klanten?
BEDRIJVEN – Klanten verwachten tegenwoordig meer van een drukkerij dan alleen het drukken van bijvoorbeeld folders, vakbladen of tijdschriften. Ook de vragen van de klanten van de BDU zijn structureel veranderd. Sinds maart van dit jaar is BDU officieel Google partner. Printmedianieuws was onlangs bij een gezamenlijke bijeenkomst.
Premium...
Happyprinting gaat zijn klanten ‘gewoon’ bezoeken
MENSEN – Na de terugkomst van Marco Aarnink met print.com is Sven Rusticus (voormalig COO van Drukwerkdeal) de tweede ex-Drukwerkdeal man die met een online-print bedrijf begint. Hoe gaat Happyprinting zich positioneren?
Premium...
Marco Zwaan: ‘We delen alles wat we kunnen’
BEDRIJVEN – De website van Zwaan Printmedia is zeker één van de meest aansprekende voorbeelden op het gebied van online marketing binnen printmedia bedrijven. Directeur Marco Zwaan is blij met het compliment, maar zegt vooral offline de taal van zijn doelgroepen te spreken.
Premium...
Reacties