BRANCHE – De situatie in de grafische sector is in de afgelopen maand nog verder verslechterd. Dat blijkt uit de antwoorden op de tweede KVGO-enquête naar de gevolgen van het coronavirus. Maar liefst 92 procent van de invullers had in april te maken met omzetverlies en een nog groter gedeelte verwacht in mei omzetverlies te zullen lijden.
Lees verder...
Meedoen aan VIGC/Keypoint Intelligence onderzoek
PRODUCTIE INNOVATIE – VIGC uit België heeft door middel van een partnerovereenkomst met Keypoint Intelligence/Infotrends een reeks onderzoeken opgezet met betrekking tot marktinzichten en trends in de printmedia branche.
Lees verder...
Start serie high-end printerfabrikanten 2019
PRODUCTIE INNOVATIE – Inmiddels een vertrouwde serie in het najaar, de Printmedianieuws analyse van de meest voorkomende high-end printerfabrikanten. Dit jaar voor de vijfde keer.
Lees verder...
Onderzoek naar branchewebsites wat oppervlakkig
BRANCHE – Webbouwer places.nl – onderdeel van telefoonboek.nl – zegt uit eigen onderzoek te hebben geconstateerd dat slechts 21% van de bijna 1600 onderzochte websites van drukkerijen veilig zouden zijn. Een conclusie die om meer nuances vraagt.
Premium...
Drupa 6th Global Trends: positieve verwachtingen
BRANCHE – Ongeveer 570 bedrijven namen deel aan het marktonderzoek opgezet door Drupa met als doel een analyse te maken van de economische verwachtingen van 2019.
Premium...
Niet zomaar roepen dat ‘print weer terug is’
BRANCHE – Alsof er een klein feestje wordt gevierd aan de Boeing Avenue na een paar publicaties over de ’terugkeer van print’. We deden wat onderzoek en nuanceren het feestje enigszins. Waarheid was, is en blijft dat print prima past in een crossmediale mix van media kanalen. Maar het is natuurlijk niet zo dat alle verdwenen print producten nu ineens weer massaal zullen terugkeren.
Premium...
Adformatie zegt: ‘Print is helemaal terug’
Adformatie kopt deze week ‘Print is helemaal terug, en dat komt vooral door jongeren’. Dat wekt natuurlijk meteen de nieuwsgierigheid. Goed nieuws natuurlijk, maar waarop is deze bewering gebaseerd?
Premium...
Ook in ons land: ‘Massaal zelf opleiden’
BUITENLAND – De concurrentie binnen Amerikaanse drukkerijen is net zo hevig als in Europa. Ook daar kan bijna elke drukkerij dezelfde apparatuur en software kopen die u gebruikt om een gemiddeld printmedia bedrijf te kunnen runnen. Veel drukkerijen bieden dezelfde producten en diensten aan als lokale, nationale en internationale concurrenten. Wat kunnen wij leren van recent gedaan onderzoek naar personele ontwikkelingen in de Verenigde Staten?
Premium...
De veranderende impact van print bij kranten(lezers)
BUITENLAND – Het gevecht tussen offline en online kranten is een strijd die al jaren wordt gevoerd, maar de vertrekkende ‘printlezer’ laat meer zien dan uitgevers wensen. Onderzoek wijst uit dat krantenuitgevers zichzelf te makkelijk alleen met geld rijk rekenen door online en de krantenpersen de deur uit doen. De impact van de gedrukte krant staat ter discussie.
Premium...
Kort nieuws o.a. Nic. Oud, ISI, Agfa, onderzoeken
KORT NIEUWS – Biofoliemap van Nic. Oud. ISI Campus over Enfocus workflow automatisering. Projectcolor genomineerd. Ook deze week weer een paar onderzoeksresultaten. En nog veel meer korte berichten, evenementen, bedrijfsnieuws en aankondigingen. Ook deze week weer voor u geselecteerd, gelezen, (deels bewerkt) en in één overzicht voor u gepubliceerd. Prettig weekend.
Premium...
Is Berenschot wel nodig voor heroriëntatie KVGO?
BRANCHE – Natuurlijk is het goed om met open vizier naar de branche te kijken en daarbij ook zo nu en dan in de spiegel te kijken. Maar of een peperduur extern consultancy bureau daar nu de oplossing voor is, mag betwijfeld worden.
Premium...
Spanningsvelden tussen creativiteit en digitaal printen
EVENEMENT – De organisatoren van ‘Pure Digital – The digital print show Amsterdam’ deden onlangs onderzoek naar veranderingen in creativiteit onder invloed van digitale printtechnologie. Wat zijn de conclusies?
Premium...
TROS Radar onderzocht gevolgen JA/JA sticker
BRANCHE – Bijna 40.000 mensen deden mee aan het Radar testpanel over de effecten van de NEE/NEE of NEE/JA sticker. Ze blijken niet altijd effectief te zijn. De JA/JA sticker zou de branche miljoenen gaan kosten.
Premium...
Automatisering en robotisering in ‘Trends 2017’
BRANCHE – Het boekje van het A&O fondsgrafimediabranche verscheen dit jaar in haar tiende editie. Onderzoeker GOC besteedde al in een vooraankondiging aandacht aan de publicatie. In dit artikel een stukje diepgang uit het lezenswaardige onderzoek naar de trends voor de komende tijd.
Premium...
Oproep: cases voor onze serie top 5 high-end printers
BEDRIJVEN – Vorig jaar startten wij met serie Top 5 high-end printers. Op basis van eigen onderzoek en met medewerking van een aantal ontwikkelaars/fabrikanten hebben wij in 2015 een fraaie serie weten te bundelen in onze eerste PDF ‘special report’. Dit jaar vullen we het onderzoek aan met inspirerende klantcases. Doet u mee?
Lees verder...
Kranten en tijdschriften steeds vaker via mobiel
Het Media Standaard Survey onderzoek laat een toename zien van het digitaal lezen via mobiel van tijdschriften en kranten. De conclusies uit het rapport waarbinnen vier media onderzoekbureaus samenwerkten.
Premium...
Cijfers NOM Folder Monitor 2015: print domineert
Alke Bassler – research manager bij GfK Media – presenteerde tijdens het congres Brievenbusreclame 2015, de gemiddelde cijfers in de retailbranche. Printmedianieuws zet een aantal een aantal feiten op een rij.
Premium...
Geheugen meer gestimuleerd door papier dan door eReader
Een Noors onderzoek heeft opzienbarende resultaten opgeleverd in de mate van het ‘onthouden van feiten’. Lezen van papier blijkt feiten beter in het geheugen op te slaan in vergelijking tot lezen vanaf een eReader.
Lees verder...
Omzet e-books groeit langaam, titelaanbod bottelneck
Onderzoeksbureau GfK heeft becijferd dat slechts 12% van het gehele Nederlandstalige boekenaabod als e-book te koop is. Dat aanbod groeit niet sterk, volgens GfK de belangrijkste reden dat de omzet in dit segment slechts langzaam groeit. Illegaal downloaden en verder verspreiden speelt belangrijke rol. Discussie over kopieerbeveiliging blijft.
Premium...
Reacties