BUITENLAND – Het gevecht tussen offline en online kranten is een strijd die al jaren wordt gevoerd, maar de vertrekkende ‘printlezer’ laat meer zien dan uitgevers wensen. Onderzoek wijst uit dat krantenuitgevers zichzelf te makkelijk alleen met geld rijk rekenen door online en de krantenpersen de deur uit doen. De impact van de gedrukte krant staat ter discussie.
Premium...
Grafimedia cao soap van touwtrekken en goochelen
OPINIE – Heeft het nog nut te onderhandelen over lonen, terwijl de wijze waarop ‘zoiets’ dan tot stand komt volledig voorbij gaat aan de werknemers. Het loonstrookje is nauwelijks te doorgronden. Wat is het bestaansrecht van collectieve loonafspraken?
Premium...
Offline bedrijven met online mentaliteit succesvol
FINANCIEEL – Dat zegt Hans Schoolenberg, eigenaar van Bureau Buitendijks & De Kwelder en consultant strategy & concept development. Een inspirerend interview als aftrap voor de serie ‘offline businessmodellen in print’.
Premium...
Zit Europese grafische branche op niveau van 2013?
BRANCHE – Volgens Intergraf voorzitter Cees Verweij zit de Europese grafische branche gemiddeld op het niveau van 2013. Hij stelt daarbij dat dit niveau maar liefst 20% lager is dan de resultaten rondom de eeuwwisseling. De nuances in de verhoudingen tussen cijfers vanuit de ledenbedrijven en daarbuiten.
Premium...
Online businessmodellen in print – de conclusies (2)
FINANCIEEL – In deel 1 van de conclusies keken we vooral naar het verschijnsel ‘reseller programma’s’. Zijn er nog meer opvallende verschijnselen te benoemen waarbinnen de online print bedrijven zich onderscheiden ten opzichte van de reguliere offline bedrijven?
Premium...
Online businessmodellen in print – Cimpress
FINANCIEEL – Cimpress maakte in het laatste kwartaal van boekjaar 2017 (juli 2016 – juni 2017) een verlies van bijna 35 miljoen euro. De eerste twee kwartalen van boekjaar 2018 laten flinke vooruitgang zien. Deze week nemen we Cimpress onder de loep in de serie online businessmodellen in print.
Premium...
Zijn online businessmodellen print te doorgronden?
FINANCIEEL – Als de marges in de branche al zovele jaren onder druk staan, hoe kan het dan dat online webprintshops zo makkelijk partner programma’s kunnen uitrollen met flinke kortingen? Welke modellen zijn er en hoe werken ze? In een korte serie doen we onderzoek.
Premium...
Wat doet BDU als Google Partner voor haar klanten?
BEDRIJVEN – Klanten verwachten tegenwoordig meer van een drukkerij dan alleen het drukken van bijvoorbeeld folders, vakbladen of tijdschriften. Ook de vragen van de klanten van de BDU zijn structureel veranderd. Sinds maart van dit jaar is BDU officieel Google partner. Printmedianieuws was onlangs bij een gezamenlijke bijeenkomst.
Premium...
Happyprinting gaat zijn klanten ‘gewoon’ bezoeken
MENSEN – Na de terugkomst van Marco Aarnink met print.com is Sven Rusticus (voormalig COO van Drukwerkdeal) de tweede ex-Drukwerkdeal man die met een online-print bedrijf begint. Hoe gaat Happyprinting zich positioneren?
Premium...
Marco Zwaan: ‘We delen alles wat we kunnen’
BEDRIJVEN – De website van Zwaan Printmedia is zeker één van de meest aansprekende voorbeelden op het gebied van online marketing binnen printmedia bedrijven. Directeur Marco Zwaan is blij met het compliment, maar zegt vooral offline de taal van zijn doelgroepen te spreken.
Premium...
P&G vindt online adverteren onvolwassen
OPINIE – Deze week kwam online adverteren negatief in het nieuws met een boute uitspraak van Procter & Gamble. Ze geloven niet meer in online adverteren. Ze trokken 85 miljoen euro ’terug’ en het had geen negatief effect op de verkoopresultaten.
Premium...
Groei in print, maar wel onder online condities
Onder de titel ‘Online Print als motor voor groei’ zette het Vlaams grafische kenniscentrum VIGC uit Turnhout voor de 6e keer een ‘web-to-print’ event neer, waarin de positiviteit rondom groei in print ervan straalde.
Premium...
‘Online is vriend, niet de vijand van print’
EVENEMENT – Blokker was met 4 deelnemers aanwezig op het Brievenbusreclame congres in de Hallen te Amsterdam. Ondanks de berichten in de media rondom deze retailketen kijkt het bedrijf positief naar de markt en de door hun ingezette mediakanalen. In print en online.
Lees verder...
Reacties