PARTNERBIJDRAGE – Deel 3 van de samenvatting van de publicatie ‘Grafimediabranche Economische ontwikkeling 2022’ gaat over ‘Investeringen en aanpak van innovaties’ en het ‘Conjunctuurbeeld van ondernemers’.
Lees verder...
Doorgronden ‘plaatje 2022’ vereist nauwkeurigheid
PARTNERBIJDRAGE – In deel 2 van de samenvatting omtrent het rapport ‘Grafimediabranche Economische ontwikkelingen – Rapportage over 2022’ de meest concrete financiële resultaten binnen de branche. 2022 was in vele opzichten een bijzonder jaar, waarin nogal wat kengetallen ‘uit de pas’ liepen ten opzichte van hetgeen de branche ‘gewend’ was.
Lees verder...
2022 nog geen jaar van ‘back to normal’ in de branche
PARTNERBIJDRAGE – Aan het begin van dit jaar maakte de redactie een samenvatting over het jaar 2021. De wat late verschijning had toen alles te maken met verschillende economische factoren destijds, die vertraging opleverden in het cijfermateriaal. Printmedianieuws maakte een samenvatting.
Lees verder...
Axel Springer: “Geen toekomst voor papieren krant.”
BUITENLAND – CEO Mathias Döpfner van de grote Duitse uitgever Axel Springer heeft aan het Duitse persbureau DPA te kennen gegeven dat hij geen toekomst meer ziet voor papieren kranten binnen het concern. Gaan andere krantenuitgevers dat ook zeggen?
Premium...
#BOPE2022: Online print geen one-size fits all
EVENEMENT – Online print ontwikkelt zich steeds vaker buiten de dedicated webshops en portals binnen de grafische branche. Omnichannel, social en mobiel worden veelvuldig genoemd als nieuwe verkoopkanalen. Maar de enorme diversiteit aan producten zorgt voor een net zo grote verscheidenheid aan businessmodels.
Premium...
Labelexpo Europe 2022: pakt digitaal de flexomarkt?
PRODUCTIE INNOVATIE – In het tweede artikel omtrent label Europe 2022 aandacht voor de label- en etiketten gerichte systemen van Konica Minolta, Canon, Epson, HP Indigo. Maar eerst aandacht voor de hybride pers van Mark Andy/Domino.
Premium...
Labelexpo Europe 2022: pakt digitaal de flexomarkt?
PRODUCTIE INNOVATIE – Alle signalen staan op groen voor de komende Labelexpo in Brussel van 26 tot en met 29 april. Een beurs die qua technologie voor een flink deel wordt ‘gedomineerd’ door een grote spreiding in flexo druksystemen. High-end printerfabrikanten zien kansen in een nog altijd vrij gesloten markt.
Premium...
Innoveren van ‘maak- naar businessbekwaam’ – 1
PRODUCTIE INNOVATIE – Rendement of winst maken is voor veel ondernemingen meestal de belangrijkste doelstelling in hun bestaan. Jammer genoeg kan in veel gevallen alleen maar aan het eind van het jaar geconstateerd worden of die doelstelling gerealiseerd is. Kan het ook anders?
Premium...
Prijzen grafisch papier in een rollercoaster
BRANCHE – De papiermarkt is in 2020 flink door elkaar geschut. Dit proces is nog niet ten einde, blijkt uit de eerste tekenen in 2021. De vraag naar papier was de laatste jaren tanende, maar als gevolg van de covid-pandemie is daar nog een mokerslag aan toegevoegd.
Lees verder...
Miguel Delcour open over visie en strategie
MENSEN – De nieuwe directeur van het KVGO, Miguel Delcour, zegt na de bijna eerste twee maanden nog geen panklare happen te kunnen presenteren over de toekomstige koers van het KVGO. Wel laat hij merken dat hij vooral met openheid de markt wil benaderen.
Premium...
Reacties