BRANCHE – De Europese overkoepelende organisatie van ‘grafische brachorganisaties’ Intergraf heeft in een gezamenlijk initiatief met de European Graphical Social Partners, UNI Graphical & Packaging, aan Syndex de opdracht gegeven om de rol van Amazon in kaart te brengen binnen packaging, publishing en print. De redactie publiceert met toestemming van KVGO/Intergraf de volgende samenvatting.
Lees verder...
Shaping the Future with Packaging: de conclusies
EVENEMENT – In het eerste deel van de door de redactie opgetekende samenvatting van het op 9 en 10 maart gehouden Intergraf congres over de toekomst van verpakkingen, kwamen vooral afzonderlijke deskundigen aan het woord. Nu het woord aan een aantal panelleden en de conclusies opgetekend door advies- en onderzoeksbureau Smithers.
Premium...
Verpakkingen gaan spannende toekomst tegemoet
EVENEMENT – Het behoeft geen toelichting dat de ‘wereld van verpakkingen’ al jaren één van de belangrijkste groeisectoren is binnen de branche. Maar tegenover die groei staan de grote zorgen voor het milieu, waarbij ‘boosdoener’ plastic niet zomaar in alle gevallen vervangen kan worden door kartonnen- of papieren alternatieven.
Premium...
Kees Diamant: “Ik maak mij ernstig zorgen.”
MENSEN – Het komt nog voor: bedoeld wordt carrière maken in de grafische industrie. Zoals bijvoorbeeld is Kees Diamant. Begonnen op veertienjarige leeftijd als de spreekwoordelijke krullenjongen bij de destijds zeer gerenommeerde Drukkerij Wyt in Rotterdam.
Premium...
Buitenlandse case: van commercial naar packaging
BUITENLAND – Innoveren is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Succesverhalen gaan vaak gepaard met de nodige hobbel op de route. Het voorbeeld van de Amerikaanse drukkerij Marshall & Bruce, waarbij de komst van verpakkingen min of meer toevallig tot stand kwam.
Premium...
Europese printmediamarkt ruim 159 miljard euro
OPINIE – Volgens onderzoeksbureau Smithers Pira was de Europese printmedia markt in 2016 goed voor ruim 159 miljard omzet. Ze verwachten ingrijpende veranderingen voor het ‘printmedia landschap’. Wat zijn die verwachtingen?
Premium...
Jan de Roeck – Esko: ‘The Package is The Product’
Met die openingszin zette directeur solutions management Jan de Roeck van Esko in Gent de toon voor een inspirerend gesprek over verpakkingen in de meest brede zin van het woord. Een markt met een zeer grote verscheidenheid aan producten en diensten.
Premium...
Reacties