BEDRIJVEN – Een dapper besluit om te stoppen met de activiteit die decennia lang het brood op de plank verzorgde bij Pijper Media. De kosten voor het drukken van de eigen magazines blijken te hoog te zijn. Het drukwerk wordt voortaan uitbesteed, wie staan er in de rij?
Premium...
Tweede 96-paginapers voor Em. De Jong
Koninklijke Drukkerij Em. De Jong plaatst dit voorjaar een tweede grote 96-paginapers (heatset). Toch daalt het aantal rotatiepersen in ons land. Dat geldt zowel voor de heatset als voor krantenpersen (coldset). Met kansen voor vellenpersen
Premium...
Combinatie print en digitaal wordt populair
Die conclusie kan worden getrokken uit een aantal persberichten van vorige week: tv gaat ook naar print, print gaat naar tv en digitaal wordt gecombineerd met print. En er was meer nieuws.
Lees verder...
Pijper Media en Meijer Rotatie laatste der Mohikanen
Het aantal (rotatie-)drukkers van tijdschriften loopt al jaren terug, ook in Nederland. Dit jaar was diepdrukkerij Biegelaar aan de beurt met een faillissement. Over vijf jaar is er nog maar één over, zegt Roto Smeets Group. Namelijk de rotatiebedrijven van Roto Smeets zelf. Maar klopt dat wel?
Premium...
Welke rotatiebedrijven vallen af als tijdschriftendrukker?
Over vijf jaar is er in Nederland nog maar één rotatiedrukker van tijdschriften over in ons land, zegt overlever Roto Smeets Group. Welke bedrijven zijn nu actief in deze tak van sport? En wat vinden deze bedrijven van de stelling van topman Joost de Haas? Bestaan ze straks nog?
Premium...
‘Duitse drukkers momenteel te duur voor Nederlandse tijdschriften’
Inkoopdirecteur Joost Prins koopt jaarlijks voor 30 miljoen euro aan drukwerk in voor de vele tijdschriften van tijdschriftuitgever Sanoma Netherlands. Dat is exclusief het door Sanoma zelf ingekochte papier. ‘De bulk van ons werk wordt gedrukt bij vijf drukkers in Nederland, België en Polen.’
Premium...
Joost Prins: ‘Printmedianieuws geeft goed beeld van de bedrijfstak’
Prins is binnen Sanoma verantwoordelijk voor (onder meer) de grafische inkoop. Met een jaarbelang van ongeveer 90 miljoen euro (opgeteld meer dan 60 tijdschriften) is hij een belangrijke opdrachtgever van grafische bedrijven. Prins is blij met de komst van printmedianieuws.nl. ‘Geeft goede achtergrond informatie.’
Premium...
Reacties