MARKETING – Het thema ‘street art’ moet naast producenten vooral ook de creatieve branche trekken naar een beurs waar het onderscheid tussen sign en print naadloos in elkaar overgaat. Rowdy van den Nieuwenhuizen hoopt op ca. 9500 bezoekers, die naast kennis vanuit de exposanten vooral verrast en vermaakt zullen worden. Het wordt door met name de toevoeging van de vele ‘experiences’ veel meer dan een ‘gewone’ beurs.
Lees verder...
Status e-readers en e-books in de boekenmarkt
BRANCHE – De eerste e-readers trokken vooral veel aandacht in de grafische branche. Wie kent de iRex iLiad nog? Grafische bedrijven dachten diensten te kunnen ontwikkelen om e-books te kunnen produceren. Maar het ontbrak de branche aan het aanbieden van een infrastructuur om content te kunnen distribueren. Die rol werd opgepakt door van oorsprong ‘branche vreemde’ spelers.
Premium...
De veranderende impact van print bij kranten(lezers)
BUITENLAND – Het gevecht tussen offline en online kranten is een strijd die al jaren wordt gevoerd, maar de vertrekkende ‘printlezer’ laat meer zien dan uitgevers wensen. Onderzoek wijst uit dat krantenuitgevers zichzelf te makkelijk alleen met geld rijk rekenen door online en de krantenpersen de deur uit doen. De impact van de gedrukte krant staat ter discussie.
Premium...
Vakdag: ‘Sign’ hal weer terug naar ‘Theater’ hal
EVENEMENT – Voor de meer operationele bezoekers die vorig jaar hun waardering uitspraken over de ‘Sign’ hal was het misschien een teleurstelling. Print en Sign moesten elkaar zien te vinden in de oorspronkelijke beursruimte. De ‘scheiding’ in disciplines was nauwelijks zichtbaar. Des te meer waardering voor de enorme ‘Theater’ hal, die ware allure trekjes vertoonde.
Lees verder...
Disney ziet kansen voor Print en Augmented Reality
PRODUCTIE INNOVATIE – Disney Research heeft in 2015/2016 research en ontwikkeling gedaan naar het combineren van print met Augmented Reality (AR). Dit heeft inmiddels geresulteerd in een app dat een kleurboek tot leven brengt en kinderen veel speel plezier brengt.
Premium...
Magna Global luidt alarmklok over print
OPINIE – Dat zegt Stephan van der Sman, director print bij Magna Global. Wat zijn de argumenten tot deze oproep van het in Nederland op één na grootste media inkoopbureau?
Premium...
Opinie: Online ontwerpers leren van print
OPINIE – We kondigden deze week al aan dat we onze jaarlijkse website analyse binnen de branche weer zouden gaan houden. De resultaten gaat u vanaf volgende week ervaren. Over mooi en lelijk kunnen smaken verschillen, maar zeker is dat webbouwers veel kunnen leren van ontwerpers met liefde voor print.
Premium...
El País wil stoppen met papier
El País, de meest verkochte krant in heel Spanje wil stoppen met papier. Sinds 2008 is de oplage onophoudelijk gedaald en die trend is volgens de hoofdredacteurAntonio Caño niet te stoppen.
Premium...
On line drukkers: jonge gasten en print
We bellen met Wouter Haan, die onze Top 5 van internetdrukkers vorige week bijna in de war schopte. Hij kon er wel om lachen. Toen hij ons artikel las, was de inkt van zijn handtekening voor de overname van Drukland/Flyerzone nog maar net droog.
Premium...
Weekendopinie: adverteren zonder ad-blockers
Digitale media hebben één groot voordeel, in een handomdraai kan je een advertentie toevoegen, maar de lezer kan deze ook in diezelfde handomdraai blokkeren. In print kan dat niet. Nieuw leven voor advertenties in gedrukte media?
Premium...
Computable: print niet weg, wel anders
Het maandblad Computable verdwijnt als ‘nieuwsblad’. Volgens Sander Hulsman is een maandblad niet geschikt als actueel nieuwsplatform. Wat heeft uitgever Marqit uit Den Haag voor nieuwe plannen met print?
Premium...
Projectcolor innoveert met print in groot formaat en met media-adviesrol
In de reeks innovatieve bedrijven mag Projectcolor uit Hoofddorp niet ontbreken. Het van oorsprong op groot formaat gerichte prepress bedrijf, is geconverteerd naar een full-service printbedrijf. De volgende stap is media-advies, zegt directeur Norman Scheffer. ‘We willen geen ‘allround’ reclamebureau worden, maar ons wel dichter bij het marketingproces van de klant positioneren.’
Premium...
‘Iedereen journalist’, uitzendingen op NTR, de toekomst van print voor kranten
Print was ooit de basis voor relevante inhoud opgetekend door journalisten. Zij bepaalden de dikte van aan krant aangevuld met advertenties. Anno 2013 liggen alle vormen van content zwaar onder vuur, zeker daar waar het print betreft. Is internet boosdoener of juist een kans om crossmediaal te overleven? Kijk op maandagavond, NTR op 15, 22 en 29 juli.
Premium...
Reacties