BRANCHE – Dat je beter van papier leest is zeer betrekkelijk. Natuurlijk is het lezen van een roman vanaf een iPad geen lolletje, vanaf een goede e-Reader is de ‘bijna-papier’ ervaring een feit. Dus een campagne met zo een titel, aangevuld met ‘Je slaapt beter met paper’ en ‘Je doet beter met papier’, zal weinig indruk maken. Het is een leuk ideetje, maar qua marketing stelt het niet veel voor om de branche te helpen.
Premium...
Sneak preview op de toekomst: ‘data centraal’
EVENEMENT – Tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven werd duidelijk dat niet het drukken of printen het belangrijkste onderscheid bepaalt voor succesvolle druk- en print bedrijven, maar ontvangst, verwerking en beheer van data van de opdrachtgevers. Maar dan wel in al zijn hoedanigheden.
Lees verder...
PrintPakt pakt uit met DDW magazine
EVENEMENT – In de aanloop naar de Dutch Design Week heeft het KVGO het project PrintPakt een extra impuls gegeven met een kijk- en lezenswaardig magazine. Alles in het teken van het opwekken van inspiratie om vooral DDW te bezoeken.
Lees verder...
Geslaagde 2e editie Print Pakt bij Dutch Design Week
EVENEMENT- Met een sfeervol ingerichte ruimte maakte Print Pakt negen dagen lang promotie voor het grafische product tijdens Dutch Design Week in Eindhoven. Het creatieve evenement bleek andermaal de ideale voedingsbodem voor enthousiasme over print. Zo maakten veel bezoekers opnieuw kennis met het fenomeen ansichtkaart.
Premium...
Kort nieuws o.a. PrintPakt, cijfers, bier en onderzoek
KORT NIEUWS – De ‘makers’ van PrintPakt presenteerden deze week hun line-up aan sprekers voor het Dutch Design week evenement, welke vanaf 21 oktober van start gaat. Duidelijke cijfers over oplageontwikkelingen in print en online bij kranten. Afwasbare zelfklevende etiketten voor Belgisch bier. Een collectie van nieuws, bijeenkomsten en analyses van deze week.
Premium...
Mist Marco Aarnink de printmedia branche?
(PERS)BERICHTEN – Er is al heel veel juridisch gedoe geweest over de exacte definities van verpakkingsafval. Dat de dragers van zelfklevende etiketten door de hoge raad nu ook als verpakkingsafval wordt beschouwd, is nauwelijks te bevatten. PrintPakt, een initiatief van het KVGO, doet dit jaar weer mee aan de Dutch Design Week 2017, eind oktober in Eindhoven.
Lees verder...
PrintPakt’s leukste filmpjes Grafische Vakbeurs
EVENEMENT – Tijdens de Grafische Vakbeurs waren Leon van Velzen en Wolfgang Gielissen volop aan het filmen en maakte een leuke reeks filmpjes van de verschillende sessies op de stand van PrintPakt.
Lees verder...
Sign maakte Grafische Vakbeurs levendig
EVENEMENT – Net als op de Vakdag Print & Sign heeft het segment sign een enorm kleurrijke en dus levendige invloed gehad op de Grafische Vakbeurs van afgelopen week. Een impressie van de ontwikkelingen.
Premium...
IP Digital wint CMBO Innovation Award 2017
EVENEMENT – De CMBO vakjury heeft de Innovation Award 2017 op de laatste dag van de Grafische Vakbeurs en Vakbeurs Sign uitgereikt aan IP Digital, een service verlener op het gebied van digital signage. Met op de beurs het nieuwste LG OLED ‘dubbelzijdige’ beeldscherm.
Lees verder...
Vakpers in jury CMBO Innovatie Award
EVENEMENT – Blokboek, SignPro en Printmedianieuws zullen onder leiding van Albert Noppen het meest innovatieve product of de meest innovatieve dienst kiezen binnen de prijsuitreiking van de CMBO Innovatie Award. Op donderdag 16 maart vindt het feestelijke event plaats tijdens de Grafische Vakbeurs & Vakbeurs Sign in Gorinchem.
Lees verder...
Signing blijkt groeimarkt voor 45-jarige Multicopy
BEDRIJVEN – Meer dan 450 personen waren aanwezig op de jaarlijkse ‘Salesforum & Conventie’ van Multicopy. ‘We groeien weer, mede dankzij Sign.’
Premium...
PrintPakt flink ‘op stoom’ tijdens DDW
EVENEMENT – PrintPakt ontdoet zich op creatieve wijze van haar intern gerichte campagnes. De keuze om aan de Dutch Design Week deel te nemen is een positieve impuls voor het tot nu toe wat gematigde resultaat.
Lees verder...
Ricoh verrast met ‘Vision Forward’
OPINIE – Een opvallend boek met maar liefst 200 pagina’s inspiratie in ons vakgebied krijg je niet vaak ‘zomaar’ op je bureau. Ricoh heeft door wat papier met het plezier in je vak doet. Vision Forward ruikt letterlijk naar vakmanschap en dat laat de inhoud ook duidelijk zien.
Premium...
Weekendopinie: Succes printmedia startups beperkt
Zowel de Telegraaf Media Groep als Océ zien te weinig resultaten in het faciliteren van jonge startups in de media industrie. Ruim 3 weken geleden trok de Telegraaf de stekker uit het initiatief TMG Startups en Océ zegt te ambitieus en te vroeg te zijn geweest.
Premium...
Herontdekking van print helemaal niet nodig
Print is springlevend, maar kennelijk ziet brancheorganisatie KVGO dat leven zelf niet, getuige het feit dat innovatie boegbeeld Bram ter Beek ‘cursussen’ gaat geven voor de revitalisering van print: for-kvgo-members-only.
Lees verder...
Reacties