TOELEVERANCIERS – Dat zegt Robert Jan de Vries van The Navigator Company. Hij is van harte bereid om dit vertrouwen nader toe te lichten. Robert Jan vertegenwoordigt de grafische belangen in de Benelux van papierfabrikant The Navigator Company.
Premium...
Kartonmarkt EU groeit ten koste van grafisch papier
BRANCHE – Cepi (Confederation of European Paper Industries) stelt dat de groei van de kartonproductie in Europa versneld is door ’tussenkomst’ van de pandemie. De tekenen dat grafisch papier in productieomvang, levering en gebruik zou afnemen, waren echter al voor de pandemie zichtbaar.
Premium...
Zicht op einde in Finse papierketen-staking bij UPM
COLUMN – Wat op 5 januari begon als 2-weekse staking in de geïntegreerde procesketen van UPM Kymmene duurt nog altijd voort. Er zijn signalen dat men in gesprek is met zicht op een doorbraak, maar zowel Vakbonden als werkgever UPM hebben laten zien, zich niet gemakkelijk te laten overtuigen.
Premium...
Ambachtelijk papiermaken en drukken als therapie
EVENEMENT – Het gebeurt vandaag de dag maar zelden, dat je iemand ontmoet die met zo veel passie en enthousiasme over het maken, gebruiken en toepassen van papier praat. Iemand die dat wel doet is Leo Hoegen. Met zijn ambachtelijk atelier voor handgeschept papier De Papierderij is hij gevestigd in Utrecht. Printmedianieuws ging op bezoek.
Premium...
Papier maken bij De Middelste Molen in Loenen
EVENEMENT – Maar liefst 10.000 personen bezoeken ieder jaar Papierfabriek De Middelste Molen aan de Loenense Molenbeek. Daar zijn dan nog niet de deelnemers aan de verschillende workshops en masterclasses bij opgeteld. Printmedianieuws ging ook eens kijken.
Premium...
Sappi koopt Canadese pulpfabriek voor verpakkingen
BUITENLAND – Sappi koopt in Canada de hardhout pulpfabriek Matane Mill in Quebec van Rayonier Advanced Materials (RYAM). Het past in het streven van Sappi om in het verpakkingen segment sterker te groeien.
Premium...
Het groene evenwicht van Printvisie in Rotterdam
BEDRIJVEN – Wanneer je als bedrijf kiest voor maatschappelijk verantwoord ondernemen, dan neem je de verantwoordelijkheid voor het vinden van de balans tussen mens, milieu en meerwaarde. Oftewel people, planet en profit. Bij Printvisie in Rotterdam zijn ze er goed in geslaagd om dit evenwicht te vinden. Hoewel dit evenwicht onlangs flink verstoord werd.
Premium...
Reacties