BUITENLAND – Dat zijn ruim 7 miljard visitekaartjes die voor de corona uitbraak werden geproduceerd. De Britse zender BBC vraagt zich af hoe het met visitekaartjes gaat, PrintWeek tekende een analyse op en vroeg Britse ‘belanghebbenden’ naar hun mening.
Premium...
Drukkerij Koninklijke Joh. Enschedé ziet weer groei
BEDRIJVEN – Dat staat te lezen in een aantal regionale kranten in Noord-Holland, waaronder Het Haarlems Dagblad. De bekende drukkerij van onder andere bankbiljetten, postzegels en andere waardepapieren klimt uit het dal dankzij interactieve postzegels. Een samenvatting van het artikel met een terugblik naar het recente verleden van het bedrijf.
Premium...
Print-2-Web: geen baanbrekende businessmodellen
OPINIE – Al in 1995 werd de QR (Quick Response) code uitgevonden door het Japanse bedrijf Denso. Daarna volgde er vele andere ontwikkelingen, die technologisch de koppeling tussen print en digitale media zouden kunnen versterken. Anno 2019 praat vrijwel niemand meer over print-2-web. Waarom komt ‘het’ niet van de grond ondanks de positieve potentie?
Premium...
Interactie met papier komt maar langzaam op gang
Eerst was het de QR code, toen verscheen Layar en sinds vorig jaar doet ook Ricoh een poging de ‘samenwerking’ tussen digitaal en papier te stimuleren. Wat gebeurt er echt?
Premium...
Reacties