OPINIE – Jérémy Tawedian, onderzoeksassistent bij Intergraf, is de samensteller van een academisch en daardoor vaak lastig leesbaar onderzoek rondom een aantal aspecten van de verschillen tussen print en online. Centraal daarin staan duurzaamheid, leeskwaliteit, marketing en maatschappelijke digitale verdeeldheid. Deel 1.
Premium...
Grafisch dagboek uit Kirgizië: deel 3
BUITENLAND – Voorafgaand aan een uitzending maakt de vrijwilliger een eerste voorlopig actieplan. Hij of zij doet dat aan de hand van de door de ondernemer geformuleerde vraagstelling, aangevuld met aandachtspunten die verkregen zijn uit de contacten met de ondernemer in de aanloop naar de start van het adviestraject. Het laatste deel uit een serie van drie.
Premium...
Geen grote veranderingen in impact van print
PRODUCTIE INNOVATIE – De samenvatting van het door Smithers gepubliceerde rapport ‘Impact of Changing Run Lengths on the Printing Market’ voorspelt voor de komende 10 jaar geen grote veranderingen in de impact van print. Het rapport bevestigt slechts dat de huidige trends zich verder zullen ontwikkelen.
Premium...
Canon Insight: marketeers willen meer van grafici
PARTNER BIJDRAGE – Volgens het Canon Insight rapport willen marketeers meer input van grafische dienstverlener
Lees verder...
Bestaan er nog drukwerk makelaars?
BRANCHE – Dat was de onderzoeksvraag waarop Marco den Engelsman een antwoord moest zien te vinden in opdracht van Fespa Nederland. De uitkomsten waren net zo divers als de werkelijkheid rondom een niet vast omlijnd beroep in het printmedia landschap.
Premium...
Reacties