BEDRIJVEN – Als het aan Christian van Thillo ligt, gaat dat wel gebeuren. Hij zei het in andere bewoordingen, maar wil met magazines dezelfde weg bewandelen als met kranten: ‘digital first’. Vanaf deze week heet het overgenomen Sanoma Media Magazines voortaan DPG Media Magazines. CEO Erik Roddenhof sprak in een videoboodschap het personeel toe.
Premium...
De geschiedenis van Sanoma titels in print (2)
BEDRIJVEN – Vandaag deel 2 in de mini-serie over de geschiedenis van print binnen de Sanoma titels. We starten met de crossmediale ambities van Peter de Mönnink in 2015, destijds CEO van Sanoma, inmiddels CEO bij Talpa Networks.
Premium...
De geschiedenis van Sanoma titels in print (1)
BEDRIJVEN – Na het faillissement van de Circle Media Group moest Sanoma alle zeilen bijzetten om haar print producties elders onder te brengen. Het was niet de eerste keer dat de grafische activiteiten rondom de Sanoma titels werden opgeschut. Vandaag deel 1, maandag deel 2 tot en met de overname van de Sanoma titels door DPG Media.
Premium...
Overname bladen van Sanoma door DPG Media
BEDRIJVEN – Met de overname van de Nederlands-Belgische tak van Sanoma krijgt DPG Media een behoorlijke grip op de Nederlandse tijdschriftenmarkt. Welke gevolgen dat zal hebben voor de productie van de titels is nog niet bekend.
Premium...
Schade uitgevers beperkt na keuze nieuwe drukkers
BRANCHE – Aanvankelijk deden vooral de grote uitgevers alsof er niets aan de hand was. Vooral Sanoma hield de lippen stijf op elkaar toen belangrijke toeleverende drukkerijen van Circle Media Group failliet gingen. Toen ook Corelio Printing haar deuren sloot, bleken de oplossingen zich snel aan te dienen. De schade blijkt tot nu toe beperkt.
Premium...
Krokodillentranen grote tijdschriftenuitgevers te laat
BRANCHE – Niet alleen eigenaren en aandeelhouders van de diepdrukkerijen van de Circle Media Group waren te laat met hun inzichten en daaruit voortvloeiende maatregelen in hun productiecapaciteit. Ook de grotere tijdschriften uitgevers huilen nu krokodillentranen.
Premium...
Kort nieuws o.a. Sanoma, Kodak, EFI, Trump, Cewe
KORT NIEUWS – Crossmedia man Duijndam stapt op bij Sanoma. Kodak zet divisie in de verkoop. EFI whitepaper over kansen in sign. Importheffing Trump treft lokale Amerikaanse kranten. Cewe schrijft mooie cijfers. Onze collectie berichten, aankondigingen, nationaal en internationaal nieuws, deze week wederom voor onze abonnees geselecteerd.
Premium...
Wie zijn de grootste inkopers van papier?
BRANCHE – Het zijn vooral rotatiebedrijven die veel papier te bedrukken hebben. Maar ook uitgevers en drukwerkbemiddelaars kopen behoorlijke hoeveelheden papier in: wie zijn de vijf grootste inkopers van papier in ons land? Printmedianieuws weet het.
Premium...
‘De drukker blijft verantwoordelijk voor het papier’
OPDRACHTGEVERS – Uitgever Sanoma koopt jaarlijks 150.000 ton papier in voor haar dag- en weekbladen. Maar Sanoma is geen drukker. Hoe komen drukkers dan aan hun papier en wie is verantwoordelijk voor bijvoorbeeld de papierinschiet?
Premium...
Uitgever Rob Koghee: verstand van techniek nodig
MENSEN – In gesprek met directeur/uitgever Rob Koghee van New Skool Media wordt meteen zijn positie duidelijk. Technische kennis is een must om crossmediale beslissingen te kunnen nemen. Hij legt het uit in een inspirerend interview.
Premium...
Wie zijn de vijf grootste grafische inkopers?
Steeds meer grote bedrijven laten het inkopen van drukwerk over aan gespecialiseerde printmanagementbureaus. Hoe zit dat in Nederland? En wie zijn de vijf grootste grafische inkopers van ons land, gerekend in omzet?
Premium...
S1 van Sanoma gaat miljoen millennials veroveren
Van enig bescheiden optreden tijdens het uitgeverscongres was bij Peter de Mönnink, CEO van Sanoma Media Netherlands / SBS Broadcasting geen sprake: ‘Wat Facebook kan, dat kan ik toch ook?’. Hij zette er nog net een vraagteken achter.
Premium...
Grote verschillen tussen grote uitgevers
Wie heeft de juiste digitale weg gevonden? TMG, Sanoma of De Persgroep? Dat vraagt vakblad Villamedia zich af na de presentatie van de topmannen van deze drie grote uitgevers op het jaarlijkse uitgeverscongres van Mediafacts.
Premium...
‘Weekblad Margriet mogelijk van diepdruk naar offset’
Met een dalende oplage neemt de kans toe dat weekblad Margriet de stap zet van diepdruk naar offset, zegt Joost Prins, directeur inkoop van uitgever Sanoma. ‘En maandblad Linda groeit zo hard dat drukken in diepdruk een mogelijkheid wordt.’
Premium...
Tijdschrift van het jaar Flow wordt gedrukt in Polen
Op het jaarlijkse feestje van de tijdschriftuitgevers zijn talrijke prijzen vergeven. Met meer dan 800 bezoekers was het een mooi feest. Presentator en cabaretier Jan Jaap van der Wal had er zin in. ‘Zet mij maar niet op de cover.’
Lees verder...
Pijper Media koopt Panorama en Playboy
Uitgever Sanoma gaat door met de verkoop van tijdschriften, die niet meer behoren tot de kernactiviteiten van de Finse uitgever. Dit keer zijn de titels Panorama, Nieuwe Revu en Playboy aan de beurt. Koper is het Groningse Pijper Media. Gaat Pijper deze ‘mannenbladen’ ook zelf drukken?
Premium...
Weiss-Druck blijft investeren om kostprijs laag te houden
De grote rotatiedrukkerij Weiss-Druck staat in Duitsland, maar Monschau is maar een paar kilometer van de Nederlandse grens. De komende maanden wordt een nieuwe generatie rotatiepers geïnstalleerd: de Colorman e:line heeft een ‘superieure drukkwaliteit’, zegt Weiss-Druck.
Premium...
Waar letten opdrachtgevers van de grafische industrie op?
Printmedianieuws sprak de laatste weken met vier verschillende opdrachtgevers van de grafische industrie: twee uitgevers, de Rijksoverheid en de grootste grafische inkoper van ons land. Wat vonden zij belangrijk? Hoe kunnen grafische bedrijven daar op inspelen?
Lees verder...
Oplage tijdschriften daalt 7 procent naar 15.7 miljoen exemplaren
Het is nauwelijks nog nieuws dat de gezamenlijke oplage van de Nederlandse tijdschriften elk kwartaal daalt, dit keer met zeven procent naar 15.7 miljoen exemplaren. Wel nieuws is dat er nog steeds titels zijn die flink groeien: Happinez, Vogue, Cosmopolitan en Autovisie.
Lees verder...
Sumis Printmanagement: 85 miljoen euro grafische omzet
Met 85 miljoen euro aan ‘eigen’ grafische omzet is Sumis Printmanagement de grootste opdrachtgever voor de grafische industrie. ‘We werken veelal voor bedrijven met een van oorsprong Nederlandse achtergrond’, zegt de recent benoemde sales director Maarten van der Velden. Hoe kijkt hij aan tegen de grafische bedrijfstak?
Premium...
Reacties